دلیل واکنش‌های غیرمنصفانه شورای پنجم

    کد خبر :307575

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری قالیباف و شورای چهارم کارنامه موفقی از خود به جای گذاشت.

به گزارش مشرق، پرویز سروری عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در همه دنیا از انتقادات واظهار نظرات کارشناسی به عنوان یک ظرفیت استفاده می شود خطاب به اظهارات تند اعضای شورای پنجم گفت: بی شک اعضای سابق شورای شهر با توجه به واقف بودن به امور شهر در حال حاضر به عنوان کارشناس شهری حق اظهار نقطه نظرات خود را دارند, حتی از منظر دیگر به عنوان شهروند حق ارائه مطالب مورد نظرشان را پیدا می کنند. علی رغم آنکه اعضای شورای پنجم تمایلی به شنیدن انتقادات و راهنمایی های کارشناسان ندارند اما در تمام دنیا از این ظرفیت ها استفاده های مثبت به عمل می آورند در حالی که متاسفانه در ایران با توجه به اینکه برخی منافع ملی را در راستای منافع جناحی خود تعریف می کنند بنابراین با تخریب همه ظرفیت ها برای روی کار ماندن جناح خود دست به هر کاری می زنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

وی عدم بلوغ سیاسی را دلیل واکنش های غیر منصفانه شورای پنجم عنوان کرده دراین باره خاطر نشان شد: به نظر می رسد شورای پنجم باید با علاقه و اشتیاق وافر از نقطه نظرات نمایندگان سابق شورای شهراستقبال کند در نهایت هرجایی که احساس شد نظرات با افق دیدشان مغایر ودر تضاد با منافع شهروندی است آن را مورد استفاده قرار ندهند، اما اینکه در اظهار نظرها به گونه ای سخن بگویند که گویی اعضای سابق شورای شهر دشمن قسم خورده آنها هستند به نوعی نشان از عدم بلوغ سیاسی اعضای فعلی می دهد چرا که آنها همه مسائل را از نگاه تنگ جناحی خود می بینند, به علاوه اینکه به عنوان اعضای شورای پیشین اسلامی شهرعلاقمند به ایجاد شفافیت درهمه عرصه ها هستیم.

سروری افزود: مدیریت شهری دکتر قالیباف و شورای چهارم کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته در حالی که در یک سال گذشته اعضای شورای پنجم به جای پاسخگویی در برابر ناکارآمدی های موجود تنها به جای جوسازی روی آورده و درصدد تخریب کارنامه دوازده ساله مدیریت شهری دکتر قالیباف هستند. در یک سال حتی قادر به راه اندازی یک ایستگاه مترو هم نبوده اند تنها توانسته اند خطوط فعال را متوقف کنند و در موضوعات ساختار شکنانه اظهارنظر کنند.

سروری با اشاره به بی برنامگی و حرافی شورای پنجم تصریح نمود: یک چهارم عمر شورای پنجم سپری شده آیا مردم شاهد عدم انجام خدمات مثبتی برای شهر بوده اند؟ آیا اعضای شورای پنجم تنها با سخن گفتن, اتهام پراکنی و لفاظی در خدمت مردم هستند؟ جالب است بدانیم یک خیابان را آسفالت کرده اند وبه قدری برای تبلیغ آن بنر زده اند که به نظر می رسد هزینه های بنرتبلیغاتی از خود آسفالت خیابان بیشتر شده است! این خدمات در شورا و مدیریت شهری دوازده ساله اصلا محلی از اعراب نداشت در حالی که در این دوره از مدیریت شهری آنقدر کم کاری زیاد است که برای آسفالت یک خیابان دست و هورا سر می دهند. متاسفانه شورای پنجم دربی کارنامگی به سر می برد و کارنامه خود را در لفاظی ،حرافی و تخریب شورای چهارم و مدیریت شهری سابق می بینند.

سروری در خصوص اظهارات ساختار شکنانه برخی از اعضای شورای پنجم گفت: اینکه اعضای شورای پنجم ساختار شکنی نهادهای مصوب کشور را که برخواسته از قانون اساسی هستند مورد تشکیک قرار دهند مسلما در رابطه با خود آنها نیز صدق می کند که اگر زمانی قوه قضاییه حقانیت آنها را در موضوعی عنوان کرد پس می توان این حقانیت را زیر سوال برد! با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه نهادها، دستگاه ها و قوای مختلف برای کارکردهای مختلفی ایجاد شده اند اعضای شورای شهر فعلی نمی توانند هم در جایگاه ناظر و قاضی باشند و هم اتهام بزنند و خود آن را تایید کنند! متاسفانه هر جا که خلاف نظر اصلاح طلبان موضوعی عنوان می شود آنها شخص یا نهاد مورد نظر را به باد انتقاد گرفته و جایگاه قانونی را زیر سوال می برند, دوستان باید بدانند که رواج این مسائل در جامعه به ضرر خودشان نیز خواهد بود و دودش به چشم اقایان هم می رود و طرح چنین موضوعاتی به هیچ وجه نمی تواند در جهت ثبات ساسی مدیریت کشور باشد.

سروری در پایان خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر نمی توانند به جای قوه قضاییه حکم کنند چرا که در صورت تداوم چنین موضوعی در آینده ای نه چندان دور همین رفتارها با مجلس شورای اسلامی و دولت و سایر نهادها صورت می گیرد.متاسفانه اعضای شورای پنجم به جای پاسخگویی به مطالبات شهری به دنبال ایجاد چالش و حاشیه سازی هستند تا با طرح چنین مسائلی افکارعمومی را منحرف کنند. وظیفه اعضای شورای شهر حل مشکلات شهر است و بیان هر گونه مطلب انحرافی از سوی آنها به هیچ وجه قابل قبول نیست و مسلما مورد اعتراض مردم قرار خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید