134 طرح علمی تحقیقات پزشکی در کشور تصویب شد

    کد خبر :307459

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران به لحاظ طرح های تحقیقات پزشکی در جهان جایگاه ویژه ای دارد، گفت: امسال 134 طرح علمی تحقیقاتی جدید در این وزارتخانه به تصویب رسیده است.
رضا ملک زاده بعداز ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، افزود: این تعداد طرح از بین 486 طرح پژوهشی ارائه شده، انتخاب شدند.
وی با اشاره به حمایت وزارت بهداشت و درمان از محققان عرصه پزشکی در کشور گفت: برای هر طرح تحقیقاتی بین 25 تا 30 میلیون تومان تسهیلات به پژوهشگران پرداخت می شود.
ملک زاده بیان داشت: اکنون 600 پژوهشگر در عرصه پزشکی کشور از این تسهیلات استفاده می کنند.
معاون وزیر بهداشت و درمان به امکانات آزمایشگاهی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون 10 آزمایشگاه جامع تحقیقاتی فعال داریم و 13 آزمایشگاه جامع دیگر مراحل ساخت و تکمیل را می گذرانند.
وی در ادامه از تشکیل موسسه ای برای حمایت از طرح های تحقیقاتی پژوهشگران خبرداد و گفت: راه اندازی برنامه های ثبت بیماری و پیامد های سلامت از جمله اقدامات زیرساختی وزارت بهداشت است که به فعالیت بیشتر دانشگاه ها کمک می کند.
ملک زاده بیان داشت : ارزشیابی فعالیت های دانشگاه های علوم پزشکی یکی دیگر از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت بوده که در این زمینه سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی شده است تا بتوان بیش از پیش شاهد بهبود وضعیت علمی دانشگاه ها بود.
معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه باید همکاری دانشگاه های علوم پزشکی با غیر پزشکی افزایش یابد ، گفت: این همکاری ها موجب هم افزایی علمی می شود.
وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و حمایت از محققان، اظهار کرد: باید از محققان حمایت کنیم تا شاهد مهاجرت آنان از کشور نباشیم.
به گزارش ایرنا ،معاون وزیر بهداشت با اشاره به پروژه های متعددی در حوزه تحقیقات و فناوری در کشور، گفت: ایران 10 سال جلوتر از زمانی که پیش بینی شده بود به بالاترین رتبه منطقه در تولید علم رسید.
وی بیان داشت : اکنون ایران در حوزه« اس. آی. اس» به رتبه شانزدهم جهان رسیده است و این مهم نشان از ارتقاء سطح کیفیت مقالات کشور دارد ضمن آنکه کشورمان توانسته رتبه نخست کشورهای اسلامی را در تولید علم به خود اختصاص دهد.
در این آئین از تعدادی از پژوهشگران عرصه پزشکی استان البرز تجلیل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید