«جنگ روانی» آخرین حربه ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه یمن

    کد خبر :307297

برخلاف ادعای امارات، سعودی و رسانه های عربی_غربی وابسته به آنها، هم فرودگاه الحدیده و هم بخش وسیعی ازساحل غربی همچنان دردست یمنی هاست.

به گزارش مهر، سایت خبریِ شبکه العالم در مطلبی به قلم «أبورضا صالح» در خصوص تحولات یمن نوشت: نبرد الحدیده درنوع خود از کم نظیرترین و پیچیده ترین جنگهای تاریخ معاصر است؛ صرفنظر از نابرابری نظامی میان یمنی ها و نیروهای عربی_غربی حاضر در جنگ و طولانی شدن ناباورانه این جنگ، آنچه این نبرد را از نمونه های مشابه آن درجهان ممتاز می کند حجم نیرو و جنگ افزاری است که در آن بکارگرفته می شود.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی با کمک های اطلاعاتی و آموزشی و تسلیحاتی و مصر، بحرین، سودان و چند کشور آفریقایی دوشادوش امارات و عربستان صفوف اول مهاجمین به یمن راتشکیل می دهند.

درکنار این ها صفوف خیانتکاران داخلی در اشکال مختلف اعم از شمالی ها، جنوبی ها، سلفی ها، لائیک ها، اصلاحی ها موتمری ها و بلاخره مشایخ خودفروخته و چهره هایی که درمقابل دریافت دلارهای سعودی و اماراتی شرافت یمنی خود را معامله کردند درحقیقت به عنوان سربازان امارات عربستان و در قامت ستون پنجم دشمن در یمن کار را بر مبارزین یمن دشوار کرده اند.

در این میان کار حقوقی و سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی به نهادهایی چون اتحادیه عرب و شورای بحران زده خلیج فارس سپرده شده والبته درتقسیم کاری هدفمند، مأموریت جنگ روانی درجهت تخریب مقاومت و ایجاد یاس و ناامیدی درمردم به صدها شبکه ماهواره ای و همچنین جمع گستردهای از سایتها وسوشال های فعال درفضای مجازی سپرده شده است.

اگرچه درظاهر جنگ حدیده به شکلی جدی طی چهل روز اخیر و بامدیریت خاص امارات کلید خورده اما واقعیت آن است که طراحی برای فتح حدیده از اولین دغدعه های عربستان و امارات از روزهای آغازین جنگ بوده وبه باور عربستان و امارات حصول توفیق در اشغال حدیده درحقیقت تیر خلاص به یمنی ها قلمداد می شده است، چرا که به باور آنها فتح حدیده مساوی با محاصره زمینی هوایی و دریایی بوده و هست.

اما آنچه درروزهای اخیر درصحنه حدیده می گذرد حکایت از ناتوانی ائتلاف درتحقق رویای اشغال است و به مین خاطر حجم وسیعی از تبلیغات وجنگ روانی جهت تخریب روحیه مقاومت یمنی بسیج شده است.

براین مبنا روز سه شنبه رسانه های عربی و غربی در اقدامی هماهنگ و پرحجم از اشغال فرودگاه حدیده بدون آنکه تصویری زنده از آن ارائه کنند خبر دادند والبته و درحالی که خود بیش از هرکس به این ادعا باور نداشتند به یکدیگر تبریک گفتند و در روز چهارشنبه (دیروز) مساله رامسکوت گذارده و آن را به عنوان امری مسلم و قطعی نزد افکار عمومی پنداشتند و این درحالی است که تصاویر منتشر شده از یمنی ها در مقابل ساختمان اصلی فرودگاه و عبور و مرور توام با آرامش آنها در فرودگاه حدیده پروپاگاندای پرحجم عربی غربی را با سوالاتی جدی مواجه کرد.

تحولات میدانی این روزهای یمن نشان می دهد همزمان با حیثیت دولت های موسوم به ائتلاف ضد یمن، اعتبار رسانه ای آنها نیز به شدت آسیب دید و از این پس کشورهای عضو این ائتلاف نه تنها می بایستدر مقام پاسخگویی به افکار عمومی درخصوص دلایل ناکارآمدی خود در صحنه جنگ در مقابل ملتی بی سلاح، باشند بلکه باید به دنبال توجیهاتی جهت فرار از مهلکه عدم رعایت اصول مسلّم صحت، دقت، و شفافیت در عرصه رسانه باشند. در این عرصه جدید نه ایران و نه موشکه ای ایرانی بهانه ای محکمه پسند برای فرار از واقعیت میدان نخواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید