قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

  • حوادث
  • پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶
    کد خبر :306994

پسر جوان که هفت سال پیش در جریان درگیری با دوستش او را با ضربه چاقو به‌ قتل رسانده بود درحالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت و با حکم قضات دادگاه بزودی از زندان آزاد خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، رسیدگی به این پرونده از دوازدهم مرداد سال 89 و همزمان با قتل یک پسر جوان آغاز شد.

کارآگاهان جنایی در نخستین تحقیقات دریافتند پسر جوان درجریان نزاع با فردی به‌نام فرزاد در خیابان جانبازان تهران به قتل رسیده است. ضارب خیلی زود دستگیر شد و در بازجویی‌های اولیه به کارآگاهان گفت: من و مقتول سوار بر موتورسیکلت درحال حرکت بودیم که بر سر موضوعی حرفمان شد. بعد کار به درگیری کشید و من با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم اصلاً فکر نمی‌کردم کشته شود و قصدم قتل نبود. با اعتراف پسر جوان که آن موقع 30 سال سن داشت کیفرخواست وی به اتهام قتل عمد در نزاع خیابانی صادر و پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد در حالی که کابوس رفتن پای چوبه دار شب و روزش را سیاه کرده بود و هر روز مرگ را مقابل چشمانش می‌دید اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد و متهم توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابد. بدین ترتیب مرد جوان برای محاکمه از جنبه عمومی جرم از زندان به شعبه دهم دادگاه کیفری منتقل شد.

متهم که حدود هفت سال زندان بود وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: من بشدت پشیمانم و اشتباه کردم. ناخواسته مرتکب قتل شدم در این مدت در زندان توبه کردم و حالا تمام زندگی ام را مدیون خانواده مقتول هستم و خدا را شکر می کنم که فرصت دوباره زندگی را به من بخشید. پس‌ از پایان اظهارات متهم، قضات شعبه دهم به ریاست قاضی قربانزاده وارد شور شده و متهم را از نظر جنبه عمومی به هفت سال زندان محکوم کردند که با توجه به احتساب مدت بازداشت این متهم بزودی از زندان آزاد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید