قرارداد بوئینگ هم مانند برجام یکطرفه بود!

    کد خبر :300675

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد قرارداد بوئینگ مانند برجام، یک قرارداد یک‌طرفه بوده است.
به گزارش دانشجو، محمدرضا رضایی‌کوچی درباره لغو قرارداد بوئینگ گفت: این قرارداد هم به مانند برجام یکطرفه بوده و طرف مقابل تعهدی دربرابر ایران نداشت.
رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: درجریان جزییات قرارداد با بوئینگ قرار نداشتیم، اما گزارشات به صورت رسمی به ما ارایه می‌شد. در گزارش دوستان در وزارت راه و شهرسازی آمده بود که قرارداد بوئینگ به گونه‌ای تنظیم شده که تعهد‌هایی برای طرف مقابل ایجاد شده که هواپیما‌های مورد قرارداد را تحویل بدهد. مهم‌تر اینکه متعهد هستند خدمات پس از فروش ارایه و قطعات موردنیاز را دراختیار ایران قرار دهند، اما به تازگی براساس اطلاعاتی که خود مسئولان دراختیارمان قرار داده‌اند متاسفانه بعد از شرایط جدید و خروج آمریکا از برجام، مشخص شده در این قرارداد‌ها این «تعهدات» دیده نشده است.
رضایی کوچی با بیان این‌که در قرارداد با شرکت بوئینگ و ایرباس، چشم‌اندازی برای خدمات پس از فروش و تامین قطعه دیده نشده بود، گفت: حتی برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش هواپیما‌های ای. تی. آر دوباره نیاز به اخذ مجوز اوفک دارد که درواقع به این معنا که در شرایط جدید امکان تامین قطعات هواپیما‌های جدید وجود ندارد و باید برای تامین قطعات تحریم‌ها را دور بزنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه دراین قرارداد پیش‌بینی‌های لازم انجام نشده است و به همین دلیل است که قرارداد به صورت یکطرفه فسخ می‌شود بدون اینکه هیچ تعهدی درقبال ما داشته باشند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید