سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها روی فناوری ایرانی/ ایجاد کلوپ ایران و کره

    کد خبر :299300

مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو گفت: توانستیم کلوپی با کره جنوبی راه اندازی کنیم تا در نهایت محصولات فناورانه در زمینه نانو وارد بازار دو کشور شود.

دکتر علی بیت اللهی در خصوص همکاری ایران و کره در زمینه فناوری نانو اظهار کرد: با توجه به جایگاه کشور در حوزه فناوری نانو، ارتباطات ایران با کشورها چندین سال است که آغاز شده است و در همین راستا بسیاری از کشورها از جمله کره تمایل دارند برای توسعه فناوری های تجاری سازی مشترک و اختصاص بازارها به یکدیگر در هر زمینه ای از جمله نانو با ایران همکاری داشته باشند.

مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو افزود: با توجه به اهمیت بحث صادرات کالا و فناوری، ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو طی چند سال اخیر به دنبال ایجاد بسترهایی به منظور معرفی کالا و فناوری ایرانی به کشورهاست.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا پیشنهاد تشکیل کلوپ ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری های پیشرفته و فناوری نانو به کشور ما از سوی این کشور مطرح شد از این رو در صدد برآمدیم تا توافق نامه ای با کره برای تشکیل کلوپی داشته باشیم.

مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در راستای تحقق این توافق نامه به تازگی نشستی رو در رو با مشارکت ۹ شرکت کره ای و بیش از ۴۰ شرکت ایرانی طی دو روز برگزار کردیم که نتیجه آن ایجاد این کلوپ بود.

بیت اللهی با اشاره به توافقات مطرح شده با کره جنوبی در زمینه فناوری نانو گفت: توافقاتی انجام دادیم که بشود همکاری های هر چه نزدیک تر در توسعه فناوری بین شرکت های بخش خصوصی فعال ایران در حوزه نانو و فناوری های پیشرفته دیگر با شرکت های بخش خصوصی انجام شود.

به گفته وی، در قالب این کلوپ و همکاریهای ایران و کره در زمینه نانو قرار است نمایشگاه فناوری کره برگزار شود و شرکت های ایرانی در ان حضور داشته باشند و کره ای ها میزبان شرکت های ایرانی خواهند بود.

به گزارش مهر ،وی تاکید کرد: تشکیل این کلوپ پلتفورمی برای ایجاد زمینه های همکاری شرکت های ایرانی و کره ای است تا آنها بتوانند در حوزه تجاری سازی و توسعه محصول با شرکتهای ایرانی همکاری کنند. در این کلوپ سرمایه گذاری مشترک مطرح شده و امیدواریم در نهایت زمینه سازی لازم برای یک همکاری و توسعه فناوری مشترک با کره فراهم شود.

مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه رویکرد ما جاده دو طرفه است و از توافقات شرکت ها می توان شاهد محصولات ایرانی در بازار کره بود، خاطر نشان کرد: کره ای ها تمایل دارند روی فناوری های ایرانی سرمایه گذاری کنند، این موضوع می تواند به توسعه تجاری سازی و حضور شرکت های دانش بنیان ایران در کره کمک کند.

بیت اللهی عنوان کرد: با توجه به محدود بودن بازار محصولات «های تک» در کشور ضروری است با کشورهایی که علاقمند به سرمایه گذاری روی فناوری های ایرانی هستند همکاری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید