چراغ سبز اینفانتینو؛ ایران میزبان مشترک قطر در جام جهانی ۲۰۲۲؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۴۹
    کد خبر :296351

اینفانتینو از احتمال انتخاب کشوری دیگر برای میزبانی مشترک با قطر در جام جهانی صحبت کرده و کشوری که بیشترین شانس را در این زمینه دارد ایران است.

به گزارش مهر، دهم ژوئن روزی است که فیفا باید درباره آینده جام جهانی تصمیم بگیرد و جیانی اینفانتینو درباره جام جهانی ۴۸ تیمی سال ۲۰۲۲ صحبت خواهد کرد.

قرار بود این تصمیم از جام جهانی ۲۰۲۶ اعمال شود و تعداد تیم‎های حاضر در جام جهانی افزایش پیدا کنند. مخصوصا انتقاداتی که به قطر به خاطر مشکلات میزبانی از جام جهانی وارد بود باعث شد این تصمیم جدی‏‌تر شود.

اینفانتینو در گفتگو با خبرنگاران این چنین گفته است: در حال حاضر ما جام جهانی‎ای با ۳۲ تیم داریم که قرار است در قطر برگزار شود، شرایط فعلی این است. اما کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی درخواستی جالب دارد که باید آن را بررسی کنیم. تیم‎های بیشتر یعنی ورزشگاه‎های بیشتر، هتل‎های بیشتر، حمل و نقل بیشتر و …

او در ادامه گفت: این که قطر از پسش بر میاید یا نه سوال است و باید بررسی شود. بعید به نظر می‎رسد که بتوان این شرایط را تغییر داد، اما صحبت کردن از اهداف و فرضیه‎ها هم نباید نگران کننده باشد. مطمئنا قطر هم باید با آن‌ها موافق باشد.

از آنجایی که قطر با همسایگانش مانند عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر مشکلات سیاسی دارد برخی ایران را دیگر کشور احتمالی برای میزبانی جام جهانی در کنار قطر می‏‌شناسند، به شرطی که جام جهانی ۴۸ تیمی باشد.

اینفانتینو در واکنش به این موضوع گفت: من ایده‌‏ای ندارم. البته هر احتمالی وجود دارد، بیایید قدم به قدم حرکت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید