گلوگاه‌های ارزی قاچاق مسدود شود

    کد خبر :295460

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه گلوگاه‌های ارزی قاچاق مسدود شود،گفت: قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق اشکالاتی دارد که طی سالیان اصلاح نشده است.

یحیی آل اسحاق درباره قاچاق اظهار کرد: قاچاق آسیب دیرینه کشور است و همه دولت‌ها تقابل با آن را وظیفه خود می‌دانستند و عنوان می‌کردند که با این پدیده مقابله می‌کنیم اما، موضوعی که مشخص است این است که ما کماکان قاچاق داریم. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق الزاماتی دارد که اگر قرار است فراهم شود با آرزو و شعار امکان پذیر نیست، افزود: بر اساس آمار دولت، ۱۰ میلیارد دلار قاچاق داریم که برای تامین آن نیاز به ارز است یعنی اگر ارز کالای قاچاق تامین نشود و گلوگاه ارزی آن‌ها را ببندند، نمی‌توانند آن را وارد کنند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق اشکالاتی دارد که طی سالیان اصلاح نشده است، گفت: چطور یک داعشی نمی‌تواند وارد کشور شود اما، قاچاق با تریلری به راحتی وارد کشور می‌شود و این قابل قبول نیست، معضلاتی وجود دارد که باید برطرف شود، تمام موانع برای مبارزه با قاچاق مشخص است و فقط نیاز به عزم دارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سیستم‌های ارزی ما در گذشته به گونه‌ای بود که این میزان ارز را حتما تامین می‌کردند اما، در حال حاضر که شرایط تغییر کرده، دولت وظیفه‌ای برای تامین این ارز ندارد و اگر بخواهد با قاچاق مبارزه کند باید با ورودی و خروجی ارز، قاچاق را کنترل کند که این امر شدنی است.

آل اسحاق با بیان اینکه قاچاق ۱۰ میلیارد دلار اثر مخرب بزرگی بر کشور دارد، تصریح کرد: یکسری ذینفع وجود دارند که اجازه نمی‌دهند با این موضوع مقابله شود، وقتی کالا‌های قاچاق در شهر‌های مختلف کشف می‌شود یعنی به راحتی وارد می‌شود حال یا از گمرک رسمی یا غیر رسمی، اما آن برخوردی که باید باشد نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید