آمپول ایمن کننده نوزادان در مقابل هپاتیت B تامین شد

    کد خبر :294416

مشاور وزیر بهداشت، از تامین داروی ایمونوگلوبولین برای ایمنی نوزادان در مقابل هپاتیت B، خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر عباس زارع نژاد در خصوص کمبود آمپول ایمن کننده نوزادان در مقابل هپاتیت B که چندی پیش رئیس شبکه هپاتیت ایران از کمبود آن در کشور گلایه مند شده بود، گفت: تنها شرکت دارویی داخلی که دارنده پروانه واردات این دارو است، نسبت به تامین کمبود آن در کشور اقدام کرده است.

وی افزود: بر همین اساس، این شرکت دارویی داخلی توانسته در هفته اول خرداد نسبت به تامین ۱۰۰۰ عدد ایمونو اچ بی اس ۱۰۰۰ واحد و همچنین، ۵۰۰ عدد ایمونو اچ بی اس ۵۴۰ واحد اقدام کند.

به گفته زارع نژاد، این شرکت دارویی داخلی در هفته سوم اردیبهشت و هفته اول خرداد نیز، داروی ایمونواچ بی اس ۱۸۰ واحد را به میزان ۱۰۰۰ عدد تامین کرده است. ضمن اینکه در هفته سوم اردیبهشت، ۹۰ عدد ایمونواچ بی اس ۲۵۰۰ واحد را تامین کرده است.

به گزارش مهر، چندی قبل دکتر سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران، نسبت به فقدان آمپول ایمونوگلوبولین اختصاصی هپاتیت B در کشور ابراز نگرانی کرده و عنوان داشته بود که طبق پروتکل های جهانی و پروتکل ایران و همچنین مصوب وزارت بهداشت و شبکه هپاتیت ایران، همه زنان باردار باید از نظر هپاتیت B مورد آزمایش قرار بگیرند. اگر هپاتیت B در زن بارداری مثبت بود، باید در بدو تولد علاوه بر واکسنی که شبکه بهداشت به تمام کودکان تزریق می کند، ایمونوگلوبولین اختصاصی نیز تلقیح شود.

وی ادامه داد: این کار خیلی حیاتی و ضروری است، چرا که واکسن به تنهایی ۹۰ درصد مانع انتقال بیماری می شود. پس اگر آمپول ایمونوگلوبولین وجود نداشته باشد، نوزادی که مادرش هپاتیت B دارد ممکن است تا ۱۰ درصد به بیماری دچار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید