نصب شش سکو در فازهای در حال توسعه پارس جنوبی

    کد خبر :293003

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌های انجام شده، شش سکوی در حال ساخت در یارد صدرا، تا پایان امسال آماده نصب و راه‌اندازی می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علی آفریده قیاسی، به پیشرفت ۸۵ تا ۹۵ درصدی سکوهای دریایی در حال ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا اشاره کرد و افزود: مطابق اولویت‌بندی‌های انجام شده، سکوهای درحال ساخت، برای آماده‌سازی به‌منظور حمل و نصب در موقعیت خود در دریا، باید به پیشرفت حداقل ۹۶ درصد در بخش ساخت و ۶۰ درصد در بخش پیش راه‌اندازی برسند.

وی، روند متوازن پیشرفت کار در مراحل ساخت سکوهای تولیدی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به موازات حفاری و تکمیل چاه‌های توسعه‌ای مربوط به هر سکو را از مهم‌ترین عوامل اولویت‌بندی حمل و نصب سکوها عنوان کرد و گفت: بر این اساس، اولویت نخست کارفرما در حمل و نصب سکوهای فراساحل، بر پایه امکان تولیدی شدن آن سکو و برداشت بیشتر از میدان مشترک قرار گرفته است.

به گفته قیاسی، پس از نصب موفقیت‌آمیز سکوی ۲۲ در هفته گذشته، از مجموع سکوهای چهارگانه فازهای درحال توسعه پارس جنوبی سکوهای ١٤C، ١٣Bو ٢٤A تا پایان شهریورماه و در ادامه نیز سکوهای ۱۳C – ۱۳A – ۲۴B – ۲۳و ۱۴Dمربوط به این فازها، آماده بارگیری خواهند شد.

آفریده با یادآوری ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی ۱۴Aدر ماه گذشته از سوی شرکت ایزوایکو در یارد بندرعباس، افزود: سکوی دوم (۱۴B) طرح توسعه فاز ١٤ نیز در این یارد، درحال ساخت است و تا پایان امسال آماده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این که در نتیجه پیگیری‌ها و پایش مستمر روند اجرایی سایر بخش‌های اجرایی طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و ۱۴ و ۲۴-۲۲ پارس جنوبی، با وجود همه محدودیت‌های موجود، طی سال گذشته پیشرفت‌های مناسبی در بخش تاسیسات پالایشگاهی این فازها نیز به‌دست آمده است، عنوان کرد: هم‌اکنون ردیف نخست و دوم پالایشگاه فاز ۱۳ و ردیف نخست پالایشگاه فاز ۲۴-۲۲ راه‌اندازی شده است و دیگر ردیف‌های شیرین‌سازی این پالایشگاه‌ها نیز با فاصله کم در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت‌وگاز پارس با بیان این که پایش و کنترل مستمر طرح‌های بزرگ در مراحل انتهایی کار، از دقت و حساسیت به مراتب بالاتری برخوردار است، اظهار کرد: اگرچه به صورت طبیعی پیشرفت عددی پروژه‌ها در مراحل انتهایی کار، ارقام نسبتا پایینی هستند، این فعالیت‌ها در دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف طرح، نقش و اثرگذاری بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید