وان پلاس تا سال ۲۰۲۱ هیچ گوشی میان‌رده‌ای معرفی نخواهد کرد

    کد خبر :292817

گزارش‌ها حاکی از آن است که وان پلاس قصد ندارد هیچ گوشی هوشمند میان رده‌ای تا سه سال دیگر به بازار عرضه کند.

چندین سال پیاپی است که شرکت وان پلاس نقشه‌ی راه و استراتژی ثابتی را برای خود انتخاب کرده و ظاهرا قصد ندارد این رویکرد را تغییر دهد. مدت‌هاست این شرکت فقط گوشی هوشمند پرچمدار به بازار معرفی می‌کند و ظاهرا درصدد است همین روال را تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه دهد. پیت لاو مدیر عامل شرکت وان پلاس نیز تایید کرد که این شرکت تا سال ۲۰۲۱ قصد ندارد هیچ گوشی هوشمند میان‌رده‌ای را به بازار عرضه کند و کماکان قصد دارد به روند تولید پرچمدار ادامه دهد. شاید یکی از دلایل اصلی چنین تصمیم‌گیری، بهره‌وری هزینه است.

در نهایت باید بگوییم که این استراتژی بدین معنی است که وان پلاس در حال حاضر هیچ‌ برنامه‌‌ای برای عرضه‌ی محصول میان‌رده به بازار ندارد و درصدد است همان روالی را که بعد از معرفی گوشی وان پلاس ایکس (OnePlus X) در سال ۲۰۱۵ طی کرد، ادامه دهد. وقتی به تاریخچه عملکرد این شرکت نیم‌نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که وان پلاس در هر دوره زمانی تنها روی فروش یک گوشی پرچمدار به بازار تمرکز کرده است و همواره سعی کرده روندی را در پیش بگیرد تا مطمئن شود موجودی گوشی‌های قبلی به صورت کامل پیش از رونمایی گوشی جدید به فروش رسیده است. استراتژی وان پلاس، به این شرکت اجازه می‌دهد تا جدیدترین گوشی‌های خود را به بهترین شکل ممکن به بازار معرفی کند.

از آنجا که وان پلاس زمان کافی برای فروش موجودی گوشی‌های قبلی خود دارد، لازم نیست تا برای فروش محصولات خود به کاهش قیمت و حراج متوسل شود و می‌تواند موجودی گوشی‌های قبلی را قبل از معرفی گوشی جدید بدون کاهش قیمت به بازار بفروشد. البته باید نکته مهم دیگری را هم در مورد محصولات وان پلاس در نظر بگیرید. در حال حاضر این برند، محصولات خود را با حاشیه‌ی سود کمی در بازار می‌فروشد. در نتیجه هر گونه کاهش قیمت، به ضرر وان پلاس خواهد بود.

وان پلاس در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده که وقتی گوشی جدیدی از سوی این برند معرفی می‌شود، عموما کاربران دیگر تمایلی به خرید گوشی‌های قدیمی ندارند و بالطبع، میزان تقاضا برای خرید گوشی‌های قدیمی‌تر کاهش می‌یابد. علت این قضیه آن است که کاربران تمایل دارند آخرین نسخه سخت‌افزاری را در اختیار داشته باشند. از نظر توسعه‌ی سخت افزاری، پیت لاو منتظر است تا در طراحی گوشی‌های بعدی این برند، به مرور زمان شاهد کاهش اندازه بریدگی بالای نمایشگر‌ (ناچ) و همچنین شاهد گوشی‌هایی با حاشیه باریک‌تر باشد تا کاربران تجربه کار با گوشی تمام صفحه را در اختیار داشته باشند. در نهایت پیت لاو مدیر عامل این شرکت امیدوار است به‌زودی شاهد رونمایی گوشی مجهز به دوربین زیر نمایشگر در بازار باشد.

وان پلاس تنها روی یک محصول تمرکز می‌کند و همین امر به وضوح رشد این شرکت را محدود کرده است. اما به‌نظر می‌رسد استراتژی کلی که وان پلاس برای خود انتخاب کرده، تسویه حساب‌های مالی در محصول مورد نظرش است. در نهایت باید بگوییم، نه تنها این نام تجاری در فروش گوشی‌های آنلاک خود در ایالات متحده، حضور موفقی داشته، بلکه توانسته در فصل اول سال ۲۰۱۸ نیز از نظر فروش در بازار هند در جایگاه دوم و بعد از سامسونگ قرار گیرد. سامسونگ در بازار هند با گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رتبه اول فروش را از آن خود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید