اعتراض به فروش ۷ میلیاردی پروانه شکار

    کد خبر :292784

فروش پروانه شکار از سوی معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اتباع خارجی به واکنش فعالان و رسانه‌های این حوزه منجر شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده معاونت محیط زیست طبیعی در ازای مبلغ حداقل 7 میلیارد تومان، 105 مجوز شکار در فصل زاد‌آوری برای اتباع خارجی صادر کرده است. «علی تیموری» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اعتراض‌ها می‌گوید: «معاونت محیط طبیعی این سازمان در راستای مدیریت اصولی حیات وحش کشور و بهره‌برداری پایدار و خردمندانه از منابع زیستی، به این نتیجه رسید که پیرو اعمال پنج سال ممنوعیت شکار چهارپا (در فاصله سال‌های 1392 تا 1396) در زیستگاه‌های طبیعی، بروز و استمرار خشکسالی در بسیاری از مناطق و استان‌ها، کاهش ظرفیت برد زیستگاه‌های طبیعی متأثر از خشکسالی و بررسی و آنالیز نتایج حاصل از سرشماری‌های حیات وحش در قالب طرح جامع سرشماری، صدور تعداد معدود پروانه شکار، بهترین تصمیم ممکن است.»

روزنامه ایران: به‌گفته او پروانه شکار تنها برای پنج استان کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و البرز صادر شده است. او می‌گوید: «برای دو استان خوزستان و گیلان نیز با توجه به طغیان جمعیت گراز وحشی و آسیب‌های گسترده آنها به مزارع و باغ‌ها، با هدف تعدیل جمعیت این گونه، تعداد محدودی پروانه شکار گراز در این دستورالعمل در نظر گرفته شد.» تیموری می‌گوید: برخلاف آنچه در اخبار برخی رسانه‌ها عنوان شده و متأسفانه با اصرار بیش از حد بر آن تأکید نیز می‌شود، این پروانه‌ها تنها برای اتباع خارجی صادر نمی‌شود. او می‌گوید سازمان تنها برای شکار گونه‌های نر پروانه صادر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید