سفر ظریف به هندمانع تنگناهای احتمالی در حوزه فروش نفت به هند خواهد شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۳۵
    کد خبر :292707

وزیر نفت ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر ظریف و تیم اقتصادی همراه وی به هندتصریح کرد: بر اساس این سفر بنابود تنگناها در حوزه فروش نفت به هند کاهش یابد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان در گفتگو با دانشجو؛درخصوص سفر معاونین وزرای نفت به همراه تیم اقتصادی اعزامی به هند به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و رایزنی‌های نفتی صورت گرفته در این سفر گفت: دستاوردهای ظریف از سفر به هند و هیئت همراه اقتصادی به هندرا بسیار مثبت و اهگشا ارزیابی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سفر گشایش‌هائی هم در حوزه فروش نفت ایران داشته است یا نه؟ گفت:این سفر قرار نبود گشایشی در حوزه نفت داشته باشد، بلکه بنابود از ایجاد تنگنا جلوگیری کند. که به لطف خداوند تا الان همه چیز مثبت بوده است.

گفتنی است: وزیر امور خارجه کشورمان در صدر هیاتی سیاسی – اقتصادی سفری دو روزه به دهلی‌نو داشت که دیدار با همتای هندی و سایر مقامات آن کشور، رایزنی در خصوص روابط دو جانبه و تلاش برای افزایش مراودات تجاری اقتصادی میان تهران و دهلی نو از جمله دستورکارهای وزیر امور خارجه در این سفرمحسوب می‌شود.

شایان ذکر است بهرام قاسمی سخنگوی وزارتخارجه درخصوص این سفر و در گفتگو با خبرگزار دانشجو، ذکر این نکته را ضروری دانسته بود که مقامات دو کشور ایران و هند به طور منظم و مستمر ضمن دیدار و تبادل نظر پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور با یکدیگر به رایزنی می پردازند و طی ماه های اخیر رئیس جمهور کشورمان نیز از کشورهند بازدیدی رسمی به عمل آورد.

وی اضافه کرد: بااین حساب به نظر می رسد که در سفری که توسط وزیر امور خارجه و هیئت همراه صورت می گیرد برخی تفاهمات صورت گرفته توسط روسای جمهور دو دولت مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید