تماشاگران جام جهانی فوتبال مشمول دریافت ارز مسافری شدند

    کد خبر :292575

بانک مرکزی اعلام کرد: تماشاگران بازی های جام جهانی فوتبال روسیه، برای دریافت ارز مسافرتی، مجوز «فن آی دی» (FAN ID) خود را که توسط فدراسیون روسیه صادر شده، ارائه کنند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، ترتیبات ارزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی را برای کسانی که مقصد آنها کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا ندارند، به بانک ها عامل ابلاغ کرد.
در بخشنامه بانک مرکزی ارایه مجوز صادره از سوی سفارت فدراسیون روسیه توسط مسافر، تحت عنوان FAN ID به جای ویزای کشور مورد از نظر این بانک به منظور دریافت ارز مسافرتی، بلامانع شناخته شده است.
بر اساس ابلاغیه وزارت امور خارجه، تأمین و پرداخت ارز به مسافرانی که به منظور تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 قصد سفر به کشور روسیه را دارند، ارایه مجوز صادره از سوی سفارت فدراسیون روسیه توسط مسافر تحت عنوان FAN ID به جای ویزای آن کشور از نظر این بانک بلامانع است و مبلغ 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها، به متقاضیان تعلق می گیرد.
مسافرانی که مقصد آنها کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا ندارند، لازم است بانک عامل در هنگام تحویل ارز به مسافر در باجه فرودگاه، نسبت به تطبیق کارت پرواز مربوطه با کشور مقصد اعلامی از سوی مسافر، اقدام کند.
مسئولیت هرگونه اعلام اطلاعات خلاف واقع به عهده مسافر خواهد بود.
اکنون تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق پنج بانک ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان امکان‌پذیر است.
به گزارش ایرنا، رقابت های جام جهانی از 24 خرداد با رویایی تیم میزبان مقابل عربستان در دیدار افتتاحیه آغاز می شود و 25 خرداد ماه نیز تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار و در ورزشگاه شهر «سن پترزبورگ» مقابل مراکش قرار می گیرد.
30 خرداد ماه مصاف با تیم ملی فوتبال اسپانیا در شهر «کازان» و چهارم تیر ماه نیز دیدار با تیم فوتبال پرتغال در شهر «سارانسک»، بازی های تیم ایران در مرحله گروهی است.
تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی در مرحله گروهی با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید