متیس: چین به وعده خود برای پرهیز از انتقال سلاح به جزایر «اسپراتلی» پایبند نبوده

    کد خبر :292320

‘جیمز متیس’ وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن با اقدام چین برای نظامی سازی جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین مقابله می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، وی اظهار داشت که چین به وعده خود برای پرهیز از انتقال سلاح به مجموعه جزایر «اسپراتلی» پایبند نبوده است.
آمریکا می گوید که پکن درصدد نظامی کردن دریای جنوبی چین و درحال ساخت چند جزیره مصنوعی در این منطقه است. اما چین بر مالکیت خود بر این جزایر تاکید کرده و گفته که آرایش سامانه های دفاعی از جمله بمب افکن هایش در این پهنه آبی تلاشی برای حراست از تمامیت ارضی خود است.
متیس همچنین گفت که کشتی های آمریکایی به عملیات در اطراف جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین ادامه می دهند و گویا «تنها یک کشور» از فعالیت این کشتی ها ناخرسند است.
وزیر دفاع آمریکا که برای حضور در یک کنفرانس امنیتی راهی سنگاپور شده است، افزود که کشورش با «آنچه که به عقیده ما خروج از قوانین بین المللی است» مقابله خواهد کرد.
چند روز پیش دو ناو جنگی آمریکایی در نزدیکی جزایر «پاراسل» در شمال جزایر اسپراتلی به حرکت درآمدند که چین به شدت به این اقدام اعتراض کرد.
آمریکا تایید کرد که ناو حامل موشک های هدایت شونده «هیگینز» و ناوشکن «آنتی تام» مجهز به موشک های کروز، به 12 مایلی جزایر پاراسل نزدیک شده اند. جزایری که چین بر مالکیت بر آنها اصرار دارد.
اعزام ناوهای جنگی آمریکا به این منطقه تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که پنتاگون دعوت خود را از ارتش چین برای شرکت در رزمایش مشترک که ماه آینده میلادی در هاوایی برگزار می شود، پس گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید