پیونگ یانگ: وزیر خارجه روسیه قبل از دیدار ترامپ و اون، به کره شمالی سفر می‌کند

    کد خبر :292155

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد در آستانه برگزاری دیدار تاریخی سران آمریکا و کره شمالی، وزیر خارجه روسیه به پیونگ یانگ سفر می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از این رسانه رسمی کره شمالی، ‘سرگی لاوروف’ به دعوت ‘ری یونگ هو ‘ همتای کره شمالی خود در روزهای آینده به کره شمالی خواهد رفت تا با مقام های این کشور در باره نشست سران و مسایل دیگر ذی ربط رایزنی کند.

خبرگزاری کره شمالی حاضر به ارایه جزییات زیادی در باره این سفر و زمان آن نشده اما گزارش های دریافتی حاکی است که لاوروف روز پنجشنبه از کره شمالی دیدار خواهد کرد.

با سرعت گرفتن برنامه ها برای برگزاری دیدار سران آمریکا و کره شمالی و اعزام هیات های دو کشور به سنگاپور و رایزنی ها در کشورهای مختلف دراین باره، روسیه نیز قصد دارد تا در جریان موضوعات این نشست قرار گیرد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز نوشت که نشست های مقدماتی کاری در دو کره و آمریکا در جریان است و برنامه ها در روزهای گذشته با توجه به تمایل طرفین برای برگزاری گفت و گوی سران ، سرعت گرفته است.

‘لی ناک یون’ نخست وزیر کره جنوبی هم تاکید کرده است که اصلی ترین بازیگر برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی به غیر از خود این کشور آمریکاست که البته تحقق این هدف بستگی به نوع تضمین های امنیتی و مشوق های واشنگتن دارد.

وی تصریح کرد که آمریکا از کره جنوبی خواسته است خیلی جدی و به صورت عمقی و ریشه ای وارد موضوع خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره نشود.

سران آمریکا و کره شمالی قرار است 12 ژوئن برابر با 22 خرداد یکدیگر را سنگاپور ملاقات کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید