آیفون ۲۰۱۹ با دوربین سه‌گانه و سنسور سه‌بعدی معرفی می‌شود

    کد خبر :292132

آیفون ۲۰۱۹ اپل مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور سه بعدی به بازار عرضه خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید، برخی مشخصات آیفون‌‌های ۲۰۱۸ اپل هنوز به صورت رسمی تایید نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وجود خبرهای جالبی درباره آیفون‌های ۲۰۱۹ منتشر می‌شود. بر اساس اطلاعات غیر رسمی از سوی یک منبع خبری تایوانی، حداقل یکی از آیفون‌های ۲۰۱۹ به دوربین سه‌گانه با سنسور سه‌بعدی برای کاربرد در حوزه واقعیت افزوده مجهز خواهد شد.

دو دوربین از سه دوربین آیفون ۲۰۱۹، می‌تواند جسم را از زوایای مختلف مشاهده کرده و تصویری سه‌بعدی از آن جسم ایجاد کند. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این روش جدید، بهتر از ایده استفاده از فناوری ToF مخفف time-of-flight است. در فناوری ToF در فواصل زمانی مشخصی، پالس‌های نور به صورت امواج لیزری به سمت جسمی که می‌خواهیم تصویر سه‌بعدی آن‌را داشته باشیم، ارسال می‌شود. فاصله‌ی ارسال تا دریافت هر پالس اندازه‌گیری شده و در این بازه زمانی تصویر سه بعدی نیز شکل می‌گیرد.

البته برخی از متخصصان نیز برای گرفتن تصاویر سه بعدی، راهکار استریواسکوپیک (Stereoscopic) را پیشنهاد می‌دهند. در این روش تصاویر به‌گونه‌ای ذخیره خواهد شد که وقتی مجددا بخواهیم آن‌ها را پخش کنیم، شاهد تصاویری سه بعدی خواهیم بود. امکان ایجاد تصاویر سه‌بعدی با روش استریواسکوپیک، امکان پذیرتر است. این روش باعث صرفه‌جویی در میزان مصرف پاور در دراز مدت خواهد شد و در فضای باز خروجی بهتری دریافت خواهیم کرد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این خبرگزاری تایوانی، دوربین سوم آیفون ۲۰۱۹، دارای فاصله کانونی بزرگ‌تری است و زوم اپتیکال 3x را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ویژگی در گوشی پرچمدار هواوی پی ۲۰ پرو (Huawei P20 Pro) قابل مشاهده است. همان‌طور که می‌دانید پی ۲۰ پرو هواوی نیز مجهز به دوربین سه‌گانه است.

براساس اطلاعات منتشر شده از این منبع خبری تایوانی، کوپرتینویی‌ها در حال حاضر سنسور‌های دوربین خود را از طریق شرکت‌هایی همچون سونی، شارپ، ال جی و دالی تامین می‌کنند که در میان این شرکت‌ها، تنها کمپانی دالی می‌تواند دوربین سه‌گانه مورد نیاز اپل را تامین کند. البته این شرایط همیشگی نخواهد بود و ممکن است همه چیز خیلی زود تغییر کند. وقتی ارائه ویژگی‌های جدید، از مرحله طراحی قرار است به خط تولید برسد، موضوع جدی‌تر می‌شود و ممکن است تامین کنندگان بیشتری بخواهند در این چرخه حضوری فعال داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید