بار افزایش کرایه کامیون‌ها روی دوش قیمت‌ها

    کد خبر :292102

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه کامیون‌ها بر روی یکی از مهم‌ترین بخش زندگی مردم یعنی قیمت کالا‌های اساسی تاثیرگذار است، زیرا افزایش هزینه حمل بر عهده تولید‌کننده بوده و برای تامین این هزینه مجبور به افزایش قیمت خواهد بود.

در حالی نرخ کرایه کامیون‌ها در روز‌های گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهدارای ۲۰ درصد افزایش یافت که این امر موجب افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها خواهد شد، زیرا هزینه حمل جز لاینفک تولید کالا و مهمترین بخش رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده خواهد بود که این عوامل سنگینی بار قیمت‌ها را به دوش مصرف کننده خواهد انداخت.

به گزارش میزان، در این میان مسئولین به جای استفاده از راه‌های بهتر برای رضایت رانندگان، راحت‌ترین راهکار را انتخاب کرده‌اند به گونه‌ای که می‌توانستند به جای مصوب کردن افزایش نرخ کرایه بارها، یارانه‌ای مربوط به قطعات خودرو برای این صنف تعلق می‌دادند و یا به جای افزایش سه برابری هزینه بیمه اینگونه هزینه‌ها را کاهش دهند تا نتیجه این برنامه‌ها رضایت این صنف را به دنبال داشته باشد و فشار افزایش نرخ کرایه بار به تولید کننده و در مرحله آخر به مصرف کننده وارد نشود.

به علاوه مسئولین در هر مرحله وعده‌های متعددی برای کمتر کردن هزینه کامیون داران از جمله تامین سوخت و قطعات داده بودند که این برنامه‌ریزی‌ها محقق نشد و به جای آن با راهکار مسئولین تامین هزینه‌های این صنف بر عهده تولید کننده و نهایت بر دوش مصرف کننده افتاده است.

در این رابطه کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: افزایش نرخ کرایه کامیون‌های باری و نیاز تولید کنندگان به جابجایی بار موجب می‌شود که تولید کنندگان مجبور به افزایش قیمت کالا‌های تولیدی شوند که این امر در نهایت به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

حال با تایید نهایی افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه کامیون‌ها و اعمال راحت‌ترین روش از سوی مسئولین وزارت راه برای حل مشکل، باید در انتظار سرانجام قیمت کالا‌های اساسی از جمله میوه و سبزی، گوشت و مرغ، برنج، مواد شوینده و … بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید