ضرب‌الاجل کارت سوخت در جایگاه‌ها

    کد خبر :291983

چندی پیش برخی رسانه‌ها خبر از احتمال حذف کارت سوخت دادند؛ خبری که ریشه در وجود برخی تلمبه‌ها در برخی جایگاه‌های تک‌سکو داشت که فاقد کارت‌خوان برای کارت سوخت بودند.

به گزارش بازتاب به نقل از شرق، خبری که البته به‌سرعت از سوی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی رد و در کنار آن مجددا بر ضرورت استفاده جایگاه‌ها از کارت سوخت تأکید شد. موضوع آن است که حتی این تلمبه‌ها که به ‌واسطه طرح ارتقای سیستم کارت سوخت به ‌صورت پایلوت در برخی جایگاه‌ها قرار گرفته‌اند نیز بناست تا پایان خرداد یا اوایل تیر، مجدد به کارت‌خوان سوخت مجهز ‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم سال گذشته مجلس برای حذف‌نکردن کارت سوخت در جایگاه‌ها، هنوز به‌جد دنبال می‌شود و بنا نیست با وجود هزینه‌های گزاف، در کنار عایدی نامشخص آن، از سیستم‌سوخت‌گیری حذف شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی دراین‌باره خبرگزاری نزدیک به وزارت نفت، گفت: همه جایگاه‌های عرضه بنزین و نفت‌گاز موظف به استفاده از کارت سوخت هستند و با نصب تجهیزات جدید، امکان سوخت‌گیری و پرداخت هزینه به صورت هم‌زمان فراهم می‌شود. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه درباره نصب تجهیزات استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت و استفاده مردم از این کارت، گفت: اکنون بیش از ۱۱ سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت روی جایگاه‌های عرضه می‌گذرد، این تجهیزات عمر مفید خود را سپری کرده و قدیمی شده‌اند، اما از آنجا که ارائه بنزین با کارت سوخت الزامی است، ما موظف هستیم با وجود هزینه‌های گزاف ‌میلیاردی، از این تجهیزات نگهداری کرده و قطعات مورد نیاز آنها را تأمین کنیم. موسوی‌خواه با تأکید بر اینکه مطابق قانون، سوخت‌گیری با کارت سوخت انجام می‌شود، ادامه داد: از سال ۹۴، این فرصت فراهم شده تا روی ۱۰۲ نازل و حدود ۴۶ جایگاه عرضه سوخت در اصفهان، قم و تهران، تجهیزات جدید به صورت آزمایشی استفاده شوند که این مرحله تکمیل شده است و از پایان خرداد این تعداد جایگاه و نازل به سیستم جدید کارت سوخت مجهز خواهند شد.

‌ ردپای بانک‌ها در عرضه بنزین

به گفته او، این اقدام بدون آنکه هزینه‌هایی اضافی بر دوش دولت تحمیل کند، انجام شده و تأمین هزینه‌های طرح، با استفاده از خدمات بانکی صورت پذیرفته است؛ به‌گونه‌ای که اکنون همه بانک‌های کشور وارد اجرای این طرح شده‌اند. مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، با بیان اینکه پس از نصب تجهیزات جدید کارت سوخت، امکان استفاده هم‌زمان کارت سوخت و کارت بانکی فراهم می‌شود، اظهار کرد: همه جایگاه‌های عرضه سوخت موظف به عرضه بنزین با کارت سوخت هستند.

‌ تا پایان خرداد، همه جایگاه‌ها به کارت سوخت مجهز می‌شوند

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، نیز با تأکید بر اینکه تعدادی از تلمبه‌ها در برخی جایگاه‌های تک‌سکو فاقد کارت‌خوان هستند، درباره شایعه حذف کارت‌خوان‌ها گفت: برخی اعلام کرده بودند احتمالا کارت سوخت حذف خواهد شد، اما چنین خبری صحت ندارد و هنوز هم الزام برای استفاده از کارت سوخت وجود دارد. کاهی در ادامه می‌گوید: اگر هم تلمبه‌هایی فاقد کارت سوخت باشند، به دلیل طرح ارتقای سیستم کارت سوخت است که تا پایان خرداد یا اوایل تیر مجدد به کارت‌خوان سوخت مجهز می‌شوند. به گفته او، فعلا الزامی برای اینکه افراد کارت سوخت تهیه کنند، وجود ندارد و افراد می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌ها که آزاد است، استفاده کنند. بااین‌حال، اگر فردی متقاضی دریافت کارت سوخت بود، این کارت سوخت به او تعلق می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید