یینگلاک شیناواترا ویزای ۱۰ ساله از انگلیس گرفت

    کد خبر :291907

بی‌بی‌سی تایلند به نقل از منبعی گزارش داد، دولت انگلیس به نخست‌وزیر سابق تایلند ویزای ۱۰ ساله داده است و یینگلاک شیناواترا می‌تواند هر زمانی وارد یا از انگلیس خارج شود اما هر اقامت او نباید بیش از شش ماه شود.

به گزارش ایسنا، تدارکات سفر یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند از زمان خروج او از این کشور در سال گذشته هدف تحقیقات در تایلند قرار گرفته است و آژانس‌های مرتبط اعلام کرده‌اند هر کاری برای بازگرداندن او انجام می‌دهند تا برای گذراندن حبسش زندانی شود.

طبق گزارش بی‌بی‌سی تایلند، مقام‌های انگلیسی با اشاره به سیاست استاندارد حریم اطلاعات شخصی، صدور ویزا را تایید نکردند. براساس این گزارش، شرایط استاندارد ارائه روادید ۱۰ ساله غیرمهاجرتی برای یینگلاک اجازه می‌دهد او آزادانه به انگلیس سفر کند ولی دست‌کم باید هر شش ماه یکبار بازگردد.

مقام‌های تایلندی پیشتر مدعی شده بودند که او گذرنامه‌های مونته‌نگرو و نیکاراگوئه را دارد. پیش از این گمانه‌زنی بسیاری درباره درخواست پناهندگی او در انگلیس مطرح شده بود. یک سخنگوی وزارت خارجه تایلند گفت، دولت انگلیس هیچ اطلاعاتی درباره این درخواست روادید به دولت بانکوک ارائه نکرده است. این سخنگو گفت که وزارت خارجه اطلاعی درباره گزارش بی‌بی‌سی تایلندی ندارد. به گفته او، وزارت خارجه تایلند گذرنامه‌های یینگلاک را باطل کرده است.

یینگلاک شیناواترا ۲۴ اوت سال گذشته تایلند را ترک کرد. خروج او یک روز پیش از آن انجام شد که دادگاه عالی این کشور حکمش را درباره اتهامات یینگلاک مبنی بر سوءمدیریت در سیاست‌های خرید برنج دولتش اعلام کند. یک ماه بعد، دادگاه به صورت غیابی حکم صادر کرد و پنج سال حبس برای این نخست‌وزیر سابق در نظر گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید