پاداش پایان خدمات بازنشستگان را مقابل ساختمان آموزش و پرورش کشاند

    کد خبر :291738

بازنشستگان سال ۹۶ آموزش و پرورش امروز برای اعتراض به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمات خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

تعویق چندماهه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر را جلوی دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش کشاند. آنها با پلاکاردهایی در دست و پارچه نوشته هایی همچون «پاداش پایان خدمت حق مسلم ماست»، «تجمع ما تجمع سکوت است»، «دولت تدبیر و امید، پاداش ما را بدهید»، و… آمده بودند. همه آنها معترض بودند که پس از صبر ۱۰ ماهه به این نتیجه رسیده اند که دیگر صبر نتیجه نمی دهد.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع که خود را رحیمی معرفی کرد به خبرنگار مهر، گفت: ما خواستار این هستیم که همانطور که با بازنشستگان سایر دستگاه ها برخورد می شود با ما برخورد شود. چه گناهی کرده ایم که شغل معلمی را انتخاب کرده ایم. هیچ دستگاهی پاداش پایان خدمت کارکنانش را اینقدر دیر پرداخت نمی کند.

او که خود را بازنشسته سال ۹۶ معرفی کرد ادامه داد: ما همه بازنشستگان سال ۹۶ هستیم. به قدر کافی زمانی که مشغول به کار بودیم معوقات داشته ایم. قرار نبود در بازنشستگی هم این موضوع ادامه پیدا کند. وزیر مدام می گوید امروز و فردا معوقات پرداخت می شود. در مجلس همین را می گوید. به رسانه ها همین را می گوید. شما فکر کنید پولی که حق ماست اگر ۸ ماه پیش پرداخت شده بود چقدر ارزش ریالی داشت و امروز چقدر از ارزش آن کم شده است. چرا مسئولان متوجه بدیهی ترین موضوعات و دغدغه های ما نیستند.

در قانون از محل یک درصد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پیش‌بینی شده است اما مسئولان پیش از این بارها گفته اند اول باید این اعتبار از شرکتها گرفته شود و به آموزش و پرورش داده شود تا پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت شود.

به گزارش مهر ،آخرین بار الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیش از عید به صراحت گفته بود: این اعتبار منوط به پرداخت یک درصد شرکت‌هاست.

اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان با در نظر گرفتن مرخصی ذخیره ۳۸۰۰ میلیارد تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید