کاهش تولیدات نیسان در آمریکا

  • خودرو
  • سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶
    کد خبر :291589

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان میزان تولیداتش در آمریکای شمالی را کاهش می‌دهد.

روزنامه ژاپنی «نیکی» روز سه‌شنبه گزارش داد شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان میزان تولیداتش در آمریکای شمالی را کاهش می‌دهد. این تصمیم مقامات نیسان با هدف انطباق با کاهش فروش خودروهای نیسان در این بازار در سال 2017 اتخاذ شده است. بر این اساس انتظار می رود میزان کاهش تولید نیسان در آمریکای شمالی به بیست درصد برسد.

روزنامه نیکی همچنین نوشت: برای نخستین بار در هشت سال اخیر میزان فروش خودروهای نیسان در بازار آمریکای شمالی کاهش داشته است.

مدیریت نیسان واکنشی فوری به این خبر روزنامه ژاپنی نشان نداد. به نوشته روزنامه نیکی، میزان تولید پیشاپیش در دو کارخانه مونتاژ در خاک آمریکا و سه کارخانه دیگر در مکزیک، کاهش یافته است و همچنین تمهیدات بیکاری فنی برای حقوق بگیران در نظر گرفته شده است.

بازار کشور آمریکا 28 درصد از فروش جهانی نیسان را که به پنج ممیز هفتاد و هفت میلیون دستگاه بالغ می شود، تشکیل می دهد. این خودروساز ژاپنی با رنو و میتسوبیشی ادغام شده است و محور اصلی گروه سه گانه را آمریکای شمالی محسوب می شود.

رویترز افزود: دفتر مطالعات ژاپنی فورین Fourin گزارش داده است در سال 2017، میزان فروش جهانی خودرو با افزایش دو ممیز هفت درصدی به نود و شش ممیز بیست و دو میلیون دستگاه رسید، اما بازار آمریکا با کاهش فروش یک ممیز هشت درصدی روبرو بود و در مجموع هفده ممیز پنجاه و پنج میلیون خودرو در این کشور به فروش رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید