تعرفه واردات سموم کم‌خطر اعلام شد

    کد خبر :291499

گمرک ایران تعرفه واردات سموم کم‌خطر و متوسط خطر را اعلام کرد.

علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخش‌نامه‌ای به گمرکات اجرایی، تعرفه واردات سموم کم‌خطر و متوسط خطر را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، این بخش‌نامه در پی بخش‌نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک ایران ارسال شده است که در بخش‌نامه وزارت جهاد کشاورزی آمده است: «در راستای اجرای دقیق تصویب‌نامه هیات وزیران موضوع اعمال دقیق شمولیت حقوق ورودی پنج درصد برای سموم کم‌خطر و متوسط خطر در صورت تشخیص وزارت جهاد کشاورزی و نیز پیرو مذاکرات حضوری، با توجه به مسئولیت سازمان حفظ نباتات در زمینه تعیین میزان خطر سموم کشاورزی، خواهشمند است دستور فرمایید در صورت تشخیص و تایید سازمان حفظ نباتات در زمینه نوع و میزان خطر سموم وارداتی، اقدام لازم در جهت اجرای مصوبه فوق‌الذکر به عمل آید. »

وزارت جهاد کشاورزی پیش از این از اجرایی نشدن این تعرفه واردات توسط برخی از گمرکات گله کرده و بالارفتن قیمت تمام شده سموم آماده‌ای که تولید داخل ندارند را از زیان‌های ناشی از عدم اجرای این مصوبه دانسته بود.

وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بهمن ماه سال گذشته از گمرک خواسته بود که برای رفع بلاتکلیفی سمومی که قبل از ابلاغ مصوبه مذکور ثبت سفارش شده‌اند، تسهیل در امر ترخیص صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید