جنجال جدید اسرائیل علیه ایران

  • سیاسی
  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۰۸
    کد خبر :291269

رسانه‌های غربی با استناد به این اظهارات دیپلمات اسرائیلی، درباره شروع جنگ جهانی سوم به دلیل اقدامات ایران در آفریقا هشدار دادند!
مشاور نزدیک نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا‌های جدیدی علیه ایران مطرح کرده است.

به گزارش فرارو، در ادامه جنجال‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، یک مقام اسرائیلی مدعی شد که ایران در آفریقا، علیه غرب جبهه جدیدی باز کرده است.

حدود یک ماه پیش، کشور مراکش روابطش با ایران را به بهانه حمایت ایران از “جبهه پولیساریو” قطع کرد.

جبهه پولیساریو، که در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد، به مدت چهار دهه با دولت مراکش بر سر جدایی منطقه موسوم به صحرانی غربی جنگ و نزاع داشته است.

اکنون، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با تکرار ادعا‌های دولت مراکش، علیه ایران در آفریقا جوسازی کند.

دوری گولد، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل و یکی از مشاوران نزدیک بنیامین نتانیاهو، ادعا کرده است: ” از جانب منابع معتبر به من گفته شد که سپاه اکنون نفوذش را به نزاع صحرای غربی گسترش داده و به پولیساریو کمک می‌کند. (ایران) از طریق سفارتش در الجزایر این کار را می‌کند و از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کند”.

برخی رسانه‌های غربی با استناد به این اظهارات دیپلمات اسرائیلی، درباره شروع جنگ جهانی سوم به دلیل اقدامات ایران در آفریقا هشدار دادند!

در همین رابطه، روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس نوشت: “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جبهه پولیساریو، یک گروه شورشی ضدغربی در مراکش، را تسلیح و آموزش می‌دهد و نگرانی‌های جدیدی درباره (وقوع) جنگ جهانی سوم برانگیخته است”.

هشدار این رسانه درباره وقوع جنگ جهانی سوم به دلیل حمایت ادعایی ایران از پولیساریو، قابل توجه است.

رسانه‌ها از طریق ضدغربی نشان دادن پولیساریو، رابطه ادعایی ایران با این گروه را ” جنگ ایران علیه غرب” دانستند.

روزنامه د. سان، در این باره نوشت: ” جنگ ایران علیه غرب؛ ایران در جنگ جهانی علیه متحدان غرب، جبهه جدیدی را بواسطه کمک مالی به گروه شورشی در شمال آفریقا گشود”.

تام توجندهات، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان بریتانیا، ادعا‌های جدید دیپلمات اسرائیلی علیه ایران را “نگران‌کننده” توصیف کرد.

این مقام بریتانیایی افزود: ” سپاه در طول ۳۰ سال گذشته، مشغول تضعیف متحدان بریتانیا بوده است”.

پس از خروج استعمارگران اسپانیایی در سال ۱۹۷۵، از منطقه صحرای غربی در شمال آفریقا، این منطقه تحت سیطره کشور مراکش بوده است، اما جبهه پولیساریو می‌گوید مراکش این منطقه را اشغال کرده و بنابراین باید مستقل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید