«شنل قرمزی و گرگ بدشانس» به بازار کتاب آمد

    کد خبر :291232

«شنل قرمزی و گرگ بدشانس» و «گیلی کوچولو و شاه» عنوان دو کتاب از ماریو راموس، نویسنده بلژیکی هستند که از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر برای کودکان منتشر شده است.

به گزارش مهر، «شنل قرمزی و گرگ بدشانس» و «گیلی کوچولو و شاه» دو کتاب از ماریو راموس است که با ترجمه شیرین صفایی مولوی در قالب مجموعه زیباترین قصه‌های جهان از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر برای کودکان پیش دبستانی و سال‌های اول و دوم دبستان منتشر شده است.

ماریو راموس، نویسنده و تصویرگر بلژیکی از کودکی به نقاشی کردن علاقه داشت؛ در رشته ارتباطات گرافیکی تحصیل و در سال ۱۹۸۳ زندگی خود را به عنوان یک تصویرگر آغاز کرد. در سال ۱۹۹۵ نخستین کتاب راموس منتشر شد. این نویسنده تاکنون، حدود ۳۰ عنوان کتاب برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده. کتاب «من از همه زیباترم» او به چندین زبان ازجمله فارسی ترجمه شده است. از این نویسنده کتاب «من چه قدر قوی هستم» نیز به فارسی ترجمه شده است.

ماریو راموس در «شنل قرمزی و گرگ بدشانس» با اقتباس از یک قصه فولکلور، داستان گرگی را تعریف می‌کند که می‌خواهد دختر کوچولوی داستان به نام شنل قرمزی را بخورد. شنل قرمزی برای دیدن مادربزرگش روانه جنگل شده و برای دیدن او باید از جنگل عبور کند. اما گرگ که برای خوردن شنل قرمزی نقشه کشیده است وارد خانه مادربزرگ می‌شود و لباس خواب او را می‌پوشد اما با این کار به دردسر می‌افتد.

راموس در «گیلی کوچولو و شاه» نیز داستان بچه شیری به نام لئون را بیان می‌کند که خیلی کوچک است اما قول داده کارهای بزرگی انجام دهد. او مدتی بعد از تاجگذاری‌اش به عنوان سلطان جنگل تغییر می‌کند و سپاهی از گوریل‌ها را برای محافظت از خودش می‌گمارد و حیوان‌ها برای دیدار با او از مدت‌ها قبل باید وقت می‌گرفتند و در مقابلش زانو می‌زدند. کم‌کم این کارها حیوانات جنگل را ناراحت می‌کند تا اینکه لئون قانونی وضع می‌کند و می‌گوید پرندگان حق پرواز ندارند و پدر و مادرها باید بال‌های جوجه‌هایشان را بشکنند. شورش کم کم آغاز می‌شود و لئون تصمیم می‌گیرد برای پرت کردن حواس حیوانات با کشورهای همسایه وارد همسایه شود.

«گیلی کوچولو و شاه» توانسته برنده جایزه برنارد ورسل ۲۰۱۵ شود.

موسسه نشر و تحقیقات ذکر کتاب‌های «شنل قرمزی و گرگ بدشانس» و «گیلی کوچولو شاه» را با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت چهار هزار تومان برای هرجلد منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید