اعلام جزئیات دیدار شهردار پایتخت با روحانی

    کد خبر :291093

شهردار جدید تهران گفت: وضعیت منابع عمومی شهرداری تهران مطلوب نیست و بدهی‌ها بالا است.

محمدعلی افشانی شهردار تهران صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه بازدید از تونل آرش و اسفندیار و پارکنیگ طبقاتی نیایش با حضور با بیان اینکه وضعیت عمومی منابع مالی شهرداری در حال حاضر مطلوب نیست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بدهی‌های شهرداری عدد بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شهرداری با منابعی است که مردم تأمین کرده‌اند و این منابع در خاک مانده و همه تلاش ما این است که پروژه‌ها را به ترتیب پیشرفت فیزیکی، زودتر به اتمام برسانیم تا مردم از خدمات پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنند.

افشانی با اشاره به هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی نیایش، تصریح کرد: قرارداد اولیه این پروژه حدود 105 میلیارد تومان بود و پیش بینی می‌شود که این رقم نسبت به مبلغ اولیه قرارداد یک افزایش نسبی داشته باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: پروژه بعدی تکمیل تونل است که قول داده‌اند در سال جاری به بهره برداری برسد و اعتبارات آن هم 200 میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: ‌در آینده پروژه‌های عمرانی و سایر بخش‌های شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در بخش خدمات سرعت بیشتری پیدا خواهند کرد.

افشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه‌های کوچک شهرداری می‌توانند با هزینه کمتر و زودتر تکمیل شوند، چرا همچنان بر زمین مانده‌اند؟، افزود: ‌شهرداری یک منظومه است و نمی‌توان به یک بخش به صورت ویژه نگریست و بخش‌های دیگر را فراموش کرد، زیرا همه بخش‌های شهرداری دارای اهمیت هستند و یکی از این بخش ها هم بخش عمرانی است که متناسب با حجمی که دارد، در منابع اعتباری به آن توجه خواهد شد و پروژه‌هایی که منابع کمتری نیاز دارد و می‌توانند زودتر به بهره برداری برسند هم در اولویت خواهند بود.

شهردار تهران در ادامه به دیداری که با رئیس جمهور داشت، اشاره کرد و گفت: ‌سطح این دیدار بالاتر از موضوع پروژه‌ها بود.

وی افزود: مهمترین موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد بحث نوسازی ناوگان عمومی بود و آقای روحانی هم آن را به عنوان مهمترین برنامه‌های سال 97 اعلام کرد.

افشانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر باز آفرینی بافت ناکارآمد شهری بود که در هر دو مورد روحانی تأکید کرد حمایت لازم را خواهد داشت و در جلسه هیئت دولت هم رئیس جمهور تأکید کرد که دولت با تمام توان در کنار شهرداری است و امیدوارم با این تعامل و همکاری که هست، گام‌های اساسی برداشته شود.

شهردار تهران تأکید کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که محدودیت منابع هم برای شهرداری و هم برای دولت وجود دارد، اما با توجه به اهمیت دو موضوعی که اعلام کردم، دولت مساعدت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موضوع باغات نکته دیگری بود که در دیدار با رئیس جمهور مورد گفتگو قرار گرفت، گفت: بحث باغات و خدمت‌رسانی عمومی در شهر هم مورد تأکید رئیس جمهور بود که من این موارد را هم در دستور کار گذاشته‌ام تا با کمک دولت و منابعی که ما در اختیار داریم این موارد پیش رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید