۳۰ تصادف ساختگی توسط پزشکی قانونی خراسان شمالی کشف شد

    کد خبر :290859

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کشف ۳۰ فقره تصادف ساختگی توسط کارشناسان این سازمان در سال گذشته خبر داد.

بابک سلحشور شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به معضل تصادفات ساختگی و افزایش این شیوه کلاهبرداری در کشور به منظور دریافت دیه، اظهار کرد: افزایش نرخ دیه، مشکلات اقتصادی و فرهنگی سبب شده افراد و یا عده ای با تشکیل باند اقدام به تصادف ساختگی کنند.

سلحشور با بیان اینکه تصادفات ساختگی اقدامی راحت برای کسب درآمد برخی افراد شده است، افزود: اکثر این افراد به علت سطح سواد پایین، بیکاری و سطح درآمدی کم چنین شگردی را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: باتوجه به الگوها و معیارهایی که برای تشخصیص تصادفات ساختگی وجود دارد، این افراد شگرد کلاهبرداری را تغییر داده اند و امروزه بیشتر به طرف آسیب های سطحی و جزئی همچون شکستگی فک، شکستگی دندان و سایر شکستگی های دردناک روی آورده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بیان کرد: اشخاصی که به منظور دریافت دیه شگرد آسیب جسمی را پیش می گیرند نسبت به میزان دیه هرعضو بدن، ناحیه های که برای سلامتی خطر ندارد و همچنین ناحیه هایی که پس از دوهفته اثر آن کاملا از بین می رود، آگاهی لازم را دارند.

سلحشور گفت: تشخیص این نوع شگردها برای کارشناسان پزشکی قانونی راحت و در صورت مشاهده به مرجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش مهر، وی در ادامه به برگزاری دوره های آموزش های مشترک بین پزشکی قانونی خراسان شمالی با پلیس راه و قضات استان اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی سبب تغییر نگرش قضات و افزایش آگاهی پلیس نسبت به کشف تصادفات ساختگی شده که در نتیجه این آموزش ها تصادفات ساختی طی چند سال اخیر در استان کاهش زیادی را داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید