شهرداری تکالیف خود در تکمیل مصلی را انجام می دهد

    کد خبر :290853

شهردار تهران گفت: مصلی یک مجتمع عظیم است و اعتبار آن از منابع مختلف تامین می شود و شهرداری هم بخشی را که از ابتدا بر عهده اش گذاشتند، با قدرت انجام می دهد.

محمد علی افشانی، شهردار تهران در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصاحبه زنده با رادیو با بیان اینکه مهم ترین کار فرهنگی ترویج قرآن است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت قرآن در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به ویژه در اداره امور جامعه، عمل به آن یک وظیفه دینی و ملی است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن انسان را به تدبیر و تعقل فرا می خواند و اهل قرآن حتما انسان معقول و باتدبیری است، گفت: قرآن به ما می آموزد که هیچ گاه پیمان شکن نباشیم، بنابراین همه افراد باید به عهد و پیمانی که چه با مردم و چه با خدای خود بسته اند، بمانند. همچنین قرآن انسان را توصیه می کند که حق طلب و حق گو باشد و از حق دفاع کند.

شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به اهمیت قرآن در زمینه های مختلف، ترویج فرهنگ قرآنی را یک وظیفه برای خود و همکارانم می دانم، عنوان کرد: همه افرادی که در حوزه قرآن کار می کنند، مشروط به آن که درس های آن را به کار ببندند و نفع آن ها به جامعه و مردم برسد نه یک گروه خاص، کمک می کنم.

افشانی ادامه داد: مهم ترین بخش شعارهای من شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است، بنابراین در همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ باید زمینه مشارکت و همکاری مردم را به عنوان اصل فراهم کنیم. هر جا که مردم به مسئولان اعتماد کنند، موفق خواهیم بود.

وی گفت: بدون نقش آفرینی مردم در هیچ حوزه ای به خصوص فرهنگی احتمال موفقیت نیست.

شهردار تهران در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه فرهنگی پایتخت برای ترویج معارف قرآنی بیان کرد: با وجود اینکه در شرایط فعلی تحقق بودجه شهرداری با دشواری است، امیدواریم با تحقق بخش عظیمی از بودجه امسال، موضوعات فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگ قرآنی پیگیری شود.

افشانی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف مصلی تهران گفت: مصلی یک مجتمع عظیم است و اعتبار آن از منابع مختلف تامین می شود و شهرداری هم بخشی را که از ابتدا بر عهده اش گذاشتند، با قدرت انجام می دهد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای زیست پذیر کردن شهر عنوان کرد: بحث های مربوط به کاهش آلودگی هوا، نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و مسائلی که با زندگی مردم در ارتباط است در دستور کار قرار دارد.

شهردار تهران افزود: پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی به طوری که اکثریت مردم از آن بهره مند شوند، یکی از مهم ترین بحث های قرآنی است که پیگیری می کنیم.

به گزارش مهر، افشانی با تاکید بر اینکه قرآن بهترین روش اداره جامعه را روش توام با عدالت می داند، تصریح کرد: اگر این اصل به عنوان الگو در نظر گرفته شود حتما جامعه بهتری خواهیم داشت. نباید فراموش کنیم احتمال تخلف در فردی که با قرآن مانوس است، کم است.

وی در پایان گفت: پرداختن به فرهنگ قرآنی در جامعه ما به ویژه در میان نسل جوان ضروری است تا بتوانند در کنار هم با آرامش بیشتری زیست کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید