وزارت خارجه چین: روحانی به چین سفر می کند

    کد خبر :290797

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد ‘حسن روحانی’ رییس جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به چین سفر می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، ‘لوکانگ’ امروز دوشنبه در نشست خبری ویژه برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پکن افزود رییس جمهوری ایران در راس یک هیات برای یک سفر کاری و بنا به دعوت ‘شی جین پینگ’ همتای خود به چین می آید تا در هجدهمین نشست سران سازمان شانگهای شرکت کند.

وی خاطر نشان کرد ‘ولادیمیر پوتین’ رییس جمهور روسیه و همچنین رییسان جمهوری قرقیزستان و قزاقستان نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

همزمان ‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین در مصاحبه جداگانه ای در پکن گفت که ریاست اجلاس سران را ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق این کشور برعهده خواهد داشت.

وی گفت علاوه بر رییسان جمهوری و سران کشورهای عضو، ناظر رییسان سازمان های بین المللی ذی ربط نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

طبق اعلام وزیر خارجه چین، اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روزهای 9 و 10 ژوئن برابر با 19 و 20 خرداد در شهر ساحلی ‘چینگ دائو’ در استان شاندونگ واقع در شرق چین برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری شانگهای سال 2001 میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و ایران یکی از اعضای ناظر آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید