کاخ سفید پس از آزادی یک شهروند آمریکایی از ونزوئلا: سیاستمان در قبال این کشور تغییر نمی‌کند

    کد خبر :290245

اگرچه کاخ سفید از دولت ونزوئلا به خاطر آزادی یکی از شهروندان آمریکایی محبوس در این کشور تشکر کرد اما تاکید دارد که سیاست آمریکا نسبت به دولت کاراکاس تغییر نمی‌کند. پس از مذاکرات صورت گرفته میان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و قانونگذاران آمریکایی، مقامات ونزوئلایی جاشوآ هالت ۲۶ ساله از ایالت یوتا و همسر ونزوئلایی‌اش را روز شنبه آزاد کردند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از مذاکرات صورت گرفته میان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و قانونگذاران آمریکایی، مقامات ونزوئلایی جاشوآ هالت ۲۶ ساله از ایالت یوتا و همسر ونزوئلایی‌اش را روز شنبه آزاد کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از جاشوآ هالت که به مدت دو سال در ونزوئلا محبوس بود و همسرش در کاخ ریاست جمهوری استقبال کرد و آزادی آنها را جشن گرفت.

کاخ سفید شنبه شب در بیانیه‌ای گفت: جاشوآ هالت و همسرش به صورت “ناعادلانه” زندانی شده بودند.

کاخ سفید در این بیانیه خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف مطابق با قانون اساسی ونزوئلا شد و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ مه این کشور را به عنوان انتخاباتی نامشروع رد کرد.

کاخ سفید همچنین از ونزوئلا خواست تا تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند و کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی را برای شهروندانش که در حال جان باختن هستند، بپذیرد.

ترامپ در دیدار با جاشوآ هالت و همسرش گفت: این مرد اهل ایالت یوتا آزمون بسیار سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است.

در جریان این دیدار هالت گفت: از آنهایی که برای آزادی من تلاش کردند بسیار تشکر می‌کنم.

ترامپ تاکید داشت که از زمان روی کارآمدنش ۱۷ شهروند آمریکایی که در خارج از خاک این کشور محبوس بودند آزاد شده‌اند و در آینده نیز تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

تامارا کالنو، همسر جاشوآ هالت نیز که به مدت دو سال در ونزوئلا محبوس بود، گفت: تا زمانی که هواپیمای‌مان از زمین بلند شد، نمی‌توانستیم باور کنیم که آزاد شده‌ایم و نگران بودیم که به نوعی آزادی و سفرمان به آمریکا لغو شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید