نبض تجارت اعضای بدن در دست صهیونیست‌ها

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۶
    کد خبر :290050

رژیم صهیونیستی از باند «منیر زمیر» گرفته تا «داعش» استفاده می‌کند که تجارت کثیف اعضای بدن رونق داشته باشد.

به گزارش مشرق، کبد، کلیه، ‌مغز استخوان ‌فرقی نمی‌کند وقتی کارد به استخوان رسیده باشد و در اضطرار قرار گرفته باشی حاضری به حراج بگذاری‌شان مخصوصاً اینکه خریدارانی هم هستند که پای مرگ و زندگی‌شان در میان است و حاضرند به هر قیمتی که شده عضوی را بخرند شاید زنده بمانند.

اینجاست که در سایه فقدان نظارت مناسب تجارتی سیاه شکل می‌گیرد. بازار این تجارت روزگاری در اطراف بیمارستان‌های شهر بود، اما حالا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با یک کلیک هم در اختیار فروشندگان و هم در اختیار خریداران است. با تمام اینها اما قوانین رسمی کشورمان مانع از آن شده تا تجارت عضو در ایران آنچنان جدی شود، اما در دنیا صهیونیسم‌ها نبض این بازار سیاه را در دست دارند.

در دنیا قاچاق اعضای بدن به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود و آنگونه که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: برخی کشورها مانند رژیم‌صهیونیستی در دنیا این موضوع را سازماندهی می‌کنند، البته در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته مانند کشورهای آفریقایی و بخشی از مناطق پاکستان و هند این موضوع اتفاق می‌افتد. وی تأکید می‌کند: در ایران خرید و فروش اعضای بدن محدود است.

هشدار یونیسف درباره قاچاق اعضای کودکان

ماجرای تجارت اعضای بدن از سوی صهیونیست‌ها پس از زلزله هائیتی آشکار شد.

چند سال پیش و پس از زلزله پورتوپرنس در هائیتی روزنامه جروزالم پست چاپ تل‌آویو در گزارشی نوشت: ایزاک هرزوگ، وزیر رفاه و خدمات اجتماعی اسرائیل اعلام کرد که این رژیم در راستای آنچه آن را کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان هائیتی خوانده بود، کودکانی را از این کشور که والدین خود را از دست داده بودند به فرزندی قبول کرد. پشت پرده این ماجرا وقتی آشکار شد که در پی ناپدید شدن چند کودک از بیمارستان‌های هائیتی، صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» درباره قاچاق کودکان این کشور بحران‌زده تحت‌پوشش فرزندخواندگی به دیگر نقاط جهان هشدار داد. براساس گزارش‌های منتشر شده حدود ۲۵ هزار کودک اوکراینی طی دو سال از سوی یک شبکه غیرقانونی برای قاچاق اعضای بدنشان به اسرائیل منتقل شدند. مشابه چنین گزارش‌هایی درباره بسیاری از مناطق فقیر آسیایی و آفریقایی فاش شده است.

چندی پیش هم خبری از باند صهیونیستی به رهبری منیر زمیر، ژنرال ارتش رژیم‌صهیونیستی منتشر شد که نشان می‌داد از سال‌ها پیش این باند با اعزام مخفیانه گروه‌هایی به جمهوری آذربایجان به تجارت اعضای بدن مردم این کشور اقدام می‌کنند. اعضای این باند صهیونیستی با شناسایی افراد فقیر و بی‌بضاعت و با وعده پرداخت صدها هزار دلار در قبال فروش کلیه‌شان، آنان را از جمهوری آذربایجان خارج و به کشورهایی نظیر فیلیپین و اکوادور می‌فرستادند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی هم در جریان تحقیقات اف‌بی‌آی درباره پولشویی در امریکا، ۴۴ نفر از جمله پنج خاخام دستگیر شدند؛ در جریان این تحقیقات یک حلقه بزرگ قاچاق اعضای بدن کشف شد؛ یکی از خاخام‌های دستگیر شده اقرار کرد که ۱۰ سال در تجارت اعضای داخلی بدن انسان، به ویژه کلیه دست داشته است.

آخرین همکاران صهیونیست‌ها در قاچاق اعضای بدن گروهک داعش است. روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط صحت گزارش‌های حاکی از تجارت خون و اعضای بدن انسان‌ها توسط گروه تروریستی تکفیری داعش را تأیید کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، داعش اعضای بدن گروگان‌ها و اسیران را جدا می‌کند و به فروش می‌رساند و برخی پزشکان غربی و عربی و به ویژه صهیونیست به داعش در این تجارت کمک می‌کنند.

باندهای قاچاق عضو در ایران

خرید و فروش اعضای بدن معضلی است که در ایران هم کم و بیش وجود دارد. سال ۹۳ بود که رسانه‌ای شدن دو اتفاق نشان داد بحث خرید و فروش و قاچاق اعضای بدن انسان چندان هم خیالی نیست و واقعیت دارد. یکی از این اتفاقات دستگیری اعضای باند قاچاق اعضای انسان توسط وزارت اطلاعات بود که نشان داد برخلاف برخی انکارها، قاچاق اعضای انسان در ایران هم اتفاق می‌افتد. این موضوع در کنار رسانه‌ای شدن ماجرای پیوند کلیه ایرانی به غیرایرانی در بیمارستان‌های تهران باعث شد تا شورای پیوند وزارت بهداشت تشکیل جلسه دهد. بر اساس مصوبات این جلسه، پیوند عضو به اتباع خارجی در ایران ممنوع و انجام عمل پیوند فقط در بیمارستان‌های دولتی مجاز شد.

دکتر سیدمحمد کاظمینی، رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در این‌باره می‌گوید: برداشت عضو و پیوند یک اقدام درمانی پیچیده است که صرفاً در مراکز مجهز و مشخص صورت می‌گیرد و به هیچ‌وجه عملی نیست که در مراکز بی‌نام و نشان یا مثلاً به صورت زیرزمینی صورت گیرد.

بنا به تأکید این مسئول اصولاً هیچ عضوی از کودکان زنده برای پیوند برداشته نمی‌شود و در پروتکل‌های درمانی وجود ندارد، بنابراین قاچاق آن هم میسر نیست.

وی تصریح می‌کند: ‌به طور کلی برای هر عضوی که برداشته و پیوند می‌شود، تمام مشخصات اهداکننده و گیرنده آن روشن است، بنابراین تخلفی به اسم قاچاق وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس هم در رابطه با بحث ساماندهی پیوند عضو برای جلوگیری از تخلفات در این زمینه می‌گوید: بحثی وجود داشت که سامانه‌ای ایجاد شود تا به صورت سازماندهی شده این کار مدیریت شود تا کار به دلالی نکشد، اما با توجه به غیرقانونی اعلام شدن پیوند عضو ایرانی به خارجی تا حد زیادی خرید و فروش اعضای بدن کاهش پیدا کرد، در واقع در گذشته دلالان برای افراد خارجی فعالیت می‌کردند. قاضی‌زاده هاشمی معتقد است: با توجه به اینکه حجم پیوندها به اندازه‌ای نیست که قابل نظارت نباشد، بنابراین اگر سیستم، نظارت قوی روی این موضوع داشته باشد به راحتی قابل مدیریت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید