کنایه های صریح سخنگوی هیات رئیسه مجلس به دلواپسان برجام؛ اینکه بگوییم از فلانی انقلابی تر هستم، یک اشتباه محاسباتی است

  • سیاسی
  • شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۵
    کد خبر :289904

سخنگوی هیات رئیسه مجلس می گوید؛ یکی از انتقاداتی که به ما می شود موضوع برجام است و گفته می شود برجام در عرض ده دقیقه تصویب شد که این دروغ محض بود.
به گزارش نامه نیوز؛ دلواپسان این روزها میدان را برای خود مناسب دیده اند انچنان سودای فتح ساختمان میدان بهارستان و خیابان پاستور را در سر دارند که از هر روزنه ای استفاده می کنند تا خود را کارآمدتر از دولت نشان دهند؛ انها از یک سو برجام را در سیبل خود قرار داده اند و از طرفی دیگر با تاختن به لوایح سه گانه دولت درباره fatf باز قدم در راه فضاسازی گذاشته اند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره حواشی اخیر به نامه نیوز گفت: مجلس محل تضارب آرا و افکار است و موافقین و مخالفین باید صحبت هایشان را مطرح کنند، این موارد طبیعی است اما نوع بیان مخالفت خیلی مهم است به هر حال هر کدام از نمایندگان می توانند نظرات خود را مطرح کنند و قطعا اگر از روی منطق و استدلال باشد مورد استقبال قرار می گیرد. لذا این ها موضوعی نیست که بشود با یقه دریدن قابل حل شود.

او افزود: موضوعاتی که به این شکل با منافع و آبروی نظام در ارتباط است از زمره مسائلی است که بر اساس یک توافقی در کل نظام رد یا عملیاتی می شود. برای مثال یکی از انتقاداتی که به ما می شود موضوع برجام است و گفته می شود برجام در عرض ده دقیقه تصویب شد که این دروغ محض بود.

نعمتی ادامه داد: برجام کمیسیونی داشت به نام کمیسیون ویژه برجام که ریاست آن را هم یکی از مخالفان یعنی آقای زاکانی برعهده داشت و صد ا و سیما شبانه روز به صورت مستقیم مباحث آن را پخش می کرد اما مجلس به اعتقاد من آنچه به نفع نظام بود را بر اساس رایزنی های مختلفی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انجام شد به تصویب رساند . امروز هم همین بحث است و ما دیدیم آقای شمخانی در جلسه غیرعلنی حاضر شد تا زوایای مختلف را مطرح کند اینکه ما بیاییم و بگوییم من از فلانی انقلابی تر هستم یک اشتباه محاسباتی است که در ذهن دوستان وجود دارد به هر حال کسی که در این مملکت زندگی می کند و در سایه منویات رهبری حرکت می کند انقلابی است.

نعمتی درباره مخالفت رهبری با این لوایح نیز گفت: حتما اگر مخالفتی وجود داشته باشد رهبری این مخالفت را به گوش مسوولان می رسانند بعید می دانم چنین چیزی باشد ولی اینکه چرا آن را مطرح می کند بی اطلاع هستم اما این را کاملا اطمینان دارم که موضوعی به این مهمی حتما مورد وفاق کلیت نظام است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این یک شوی سیاسی برای به دست آوردن مجلس و دولت نیست گفت: به هر حال در این فضا هر کسی می تواند هر نیتی داشت باشد به هر حال من فکر می کنم در شرایط فعلی نیاز به وحدت داریم و لازم است به یکسری برنامه های اصولی برای برون رفت از این شرایط داشته بشیم.

نعمتی همچنین درپاسخ به این سوال که این روزها سعید جلیلی توییت هایی علیه دولت و برجام می کند آیا اینها چشم به تصاحب مجلس یا کرسی ریاست جمهوری در آینده دارند گفت: من نمی توانم نیت خوانی کنم و اصلا کاری به اظهار نظر افراد ندارم اما به هرحال همانطور که گفتم ما نیاز به یک انسجام ملی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید