ایران نمی تواند مانع دوستی اروپا- آمریکا شود

    کد خبر :289738

سفیر آمریکا در آلمان در گفتگویی با بیان اینکه آمریکا و اروپا نظر مشابه و یکسانی درباره ایران دارند، اظهار داشت که هر دو خواهان ایرانی بدون تسلیحات هسته ای هستند.

به گزارش مهر، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در گفتگو با مجله فوکوس درباره تلاش واشنگتن برای همسویی اروپا در قبال توافق هسته ای ایران خاطرنشان کرد: وقتی به اظهار نظر اروپایی ها درباره ایران و توافق هسته ای گوش می کنیم، متوجه می شویم که آنها نیز نظر یکسان و مشابهی با ما دارند.

وی افزود: اروپا و آمریکا به دنبال ایران عاری از تسلیحات هسته ای هستند. سفیر آمریکا در آلمان درباره تداوم همکاری های اقتصادی اروپا با ایران گفت: بسیاری از سرمایه گذاران و تجار در تلاش هستند تا مناسبات اقتصادی خود با آمریکا را نه تنها ادامه داده بلکه ارتقا نیز دهند.

گرنل در ادامه اظهار داشت: ما به شرکت های اروپایی و آلمانی متذکر شده ایم که در صورت قطع همکاری اقتصادی با ایران ما بازارهای جایگزین را در اختیار آنها گذاشته و برای کشورهایی مانند آلمان حتی دست به اشتغال زایی نیز می زنیم.

این دیپلمات آمریکایی یادآور شد: آمریکا و اروپا دوستی دیرینه و عمیقی دارند. ایران نمی تواند مانع از تداوم این دوستی و نزدیکی شود. استراتژی ما در قبال ایران این است که آنها را با انبوهی از تحریم و دیپلماسی به پای میز مذاکره بکشانیم.

گرنل همچنین خاطرنشان کرد که به زودی پیشنهادات چشمگیر اقتصادی به آلمانی ها ارائه خواهیم داد که در صورت قبول آن شرایط اقتصادی آنها متحول می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید