ماموریت مانشافت ؛ دبل قهرمانی در جام جهانی

  • ورزشی
  • جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۵۸
    کد خبر :288841

مانشافت امیدوار است با دفاع از عنوان قهرمانی، در کنار تیم ملی برزیل به پرافتخارترین تیم جهان تبدیل شود.

آلمان همچون اکثر دوره های جام جهانی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی شناخته می شود اما این بار شاگردان یوآخیم لو به عنوان مدافع قهرمانی وارد روسیه خواهند شد و شاید همین موضوع در کیفیتشان تاثیر بگذارد.

آلمانی ها در برزیل فراتر از حد انتظار خوب بودند و کمتر کسی است که آن ها را شایسته قهرمانی در 2014 نداند. سیاه و سفیدها در مرحله گروهی یکی پس از دیگری حریفان را از پیش رو برداشتند و در مرحله حذفی به ترتیب الجزایر، فرانسه، برزیل و آرژانتین را کنار زدند تا پس از 24 سال، قهرمان جهان شوند.

نویر، هوملس، یوآتنگ، کروس، اوزیل و… ستاره های آلمان در 2014 بودند که برزیل را هفت تایی کردند. آن ها در تیم فعلی یوآخیم لو نیز حضور دارند و اهالی کشور آلمان امیدوار به موفقیت تیم ملی کشورشان هستند.

در طول تاریخ، آلمان 4 بار جام قهرمانی جهان را کسب کرده اما هیچگاه موفق به دفاع از قهرمانی نشده است. مانشافت در 1954 سوئیس قهرمانی را به شکلی تاریخی از چنگال تیم قدرتمند مجارستان درآورد اما 4 سال بعد با دو شکست تلخ از سوئد میزبان در نیمه نهایی و فرانسه در بازی رده بندی، به مقام چهامی رسید.

به گزارش ورزش سه، تیم آلمان در 1974 هم قهرمان جهان شد اما در جام جهانی 1978 آرژانتین، بار دیگر نتوانست در قهرمانی جهان دبل کند. آن سال آرژانتین فاتح مسابقات شد و آلمان حتی به نیمه نهایی هم نرسید.

12 سال بعد، مانشافت با هدایت اسطوره تاریخی این کشور یعنی بکن باوئر پای به جام جهانی گذاشت و توانست با درخشش ستاره هایی چون لیتبارسکی، رودی فولر و… جام قهرمانی را از چنگال آرژانتین بیرون بیاورد.

حالا باید دید تیم یوآخیم لو موفق به انجام کاری که بهترین نسل های تاریخ آلمان نشدند خواهد شد یا خیر؟

البته دبل در قهرمانی جام جهانی کار ساده ای نیست و در طول تاریخ تنها برزیل و ایتالیا موفق به آن شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید