وزیر داخلی ایالت بایرن: خطر حملات تروریستی همچنان بالاست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰

وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان حدود یک سال پس از حملات تروریستی پیاپی در این ایالت با استناد به گزارش جدید سازمان اطلاعات داخلی آلمان خطر حملات تروریستی و خشونت‌آمیز را همچنان بالا ارزیابی کرد.

به نقل از نشریه “فوکوس”، در ژوئن سال گذشته ایالت بایرن آلمان قربانی حملات تروریستی فراوانی شد؛ ابتدا یک پناهجوی جوان در یک قطار در وورتسبورگ با تبر به مسافران حمله و چند نفر را مجروح کرد.

دور روز بعد نیز یک پناهنده سوری در یک فستیوال موسیقی در شهر آنسباح ایالت بایرن یک حمله انفجاری را انجام داده که به مرگ خود و مجروح شدن 15 نفر دیگر انجامید، به این ترتیب دو حمله تروریستی از طرف داعش در عرض یک هفته در این ایالت آلمان شکل گرفت.

“یوآخیم هرمان”، وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان حدود یک سال بعد از حملات تروریستی در این ایالت آلمان خطر ناشی از این افراط‌گرایان اسلامی را همچنان بالا ارزیابی کرده روز گذشته گزارش جدید سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره را ارائه داد.

البته وی تنها درباره خطر اسلام‌گرایان افراطی هشدار نداده، و تأکید کرده که وضعیت تهدید در همه زمینه‌ها بدتر شده است.

بر این اساس در حال حاضر از ایالت بایرن تقریباً 100 نفر به مناطق بحرانی تحت سلطه تروریسم داعش رفته‌اند. در سراسر آلمان نیز بر اساس اطلاعات سازمان‌های امنیتی بیش از 890 نفر به مناطق بحرانی سفر کرده‌اند. حدود یک‌چهارم افرادی که در مناطق بحرانی اقامت داشتند تا به حال دوباره به آلمان بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش از سال 2013 شمار سلفی‌ها در ایالت بایرن از 550 نفر به 670 نفر تا پایان سال 2016 افزایش پیدا کرده است. در سراسر آلمان هم حدود 9700 سلفی گزارش شده است. از حدود 670 سلفی که در ایالت بایرن حضور دارند حدود 20 درصد به طیف خشونت‌گرا تعلق دارند. حدود 10 درصد سلفی‌ها نیز زن هستند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین در این باره ابراز نگرانی کرد که تروریست‌های افراطی اسلامی همواره تلاش بیشتری می‌کنند تا بین پناهندگان طرفداران جدیدی را استخدام کنند. در بسیاری از مناطق بایرن این گروه‌های افراطی تلاش می‌کنند ارتباطاتی با پناهندگان را از جمله به‌بهانه کمک‌های انسان‌دوستانه ایجاد کنند.

در این میان به‌خصوص تحولات سیاسی در ترکیه در آلمان و بایرن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

به‌گفته هرمان از پاییز سال 2015 تظاهرات‌ها در ایالت بایرن همواره به تحریکات و درگیری‌های خشونتباری بین هواداران حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک و مخالفان آن منجر شده است. به‌گفته وی کودتای نظامی شکست‌خورده جولای 2016 در ترکیه پتانسیل خشونت در این ایالت را افزایش داده است.

در ایالت بایرن حزب ممنوعه کارگران کردستان با حدود 1.800 طرفدار بزرگترین سازمان افراطی از خارج در این ایالت محسوب می‌شود. در سراسر آلمان حدود 14 هزار نفر از طرفداران این گروه وجود دارد. سازمان اطلاعات داخلی آلمان به‌خصوص درباره افزایش گرایش به خشونت به‌خصوص میان حامیان جوان پ.ک.ک. هشدار داده است.

همچنین طرفداران شبه‌نظامیان موسوم به “گرگ‌های خاکستری” ترکیه نیز در ایالت بایرن حدود 1350 عضو دارد که افزایش تقریباً 10درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان پیش‌بینی کرده است که درگیری‌های بین پ‌ک‌ک و گروه موسوم به گرگ‌های خاکستری در سال 2017 هم همچنان ادامه خواهد یافت. بسته به تحولات در ترکیه همچنان اقدامات خشونتبار از طرف طرفداران هر دو گروه ترک در آلمان انتظار می‌رود.

بر اساس این گزارش، همچنین راستگرایان افراطی در ایالت بایرن حدود 220 نفر هستند که حدود هزار نفر از آنها خشونت‌طلب هستند.

بر این اساس همچنین شمار جرائم خشونتبار با انگیزه‌های راست افراطی در بایرن به‌شدت افزایش پیدا کرده است. در سال 2016 حدود 113 مورد از این گونه جرائم گزارش شده است در حالی که در سال 2015 تنها 91 مورد از این گونه جرائم شناسایی شده بود.

هرمان همچنین از افزایش حملات به اقامت‌گاههای پناهندگان در ایالت بایرن و همچنین حملات و تحریکات شدید علیه پناهندگان در اینترنت خبر داد.

وی همچنین از شکل‌گیری جنبش خطرناک جدیدی موسوم به (IBD) که ایدئولوژی بسیار نزدیکی به راستگرایان افراطی دارند خبر داد.

یک گروه افراطی دیگر موسوم به “رایشسبورگرها” هم در این ایالت با رشد روزافزونی مواجه هستند که در اکتبر سال 2016 یک نفر از آنها در شورشی در این ایالت یک پلیس را کشت. شمار این گروه افراطی نیز در سال گذشته به‌شکل واضحی افزایش یافته است. تا به حال حدود 2700 نفر از این گروه افراطی شناسایی شده‌اند.

به گزارش سازمان اطلاعات داخلی آلمان شمار چپ‌گرایان افراطی در سال 2016 نیز در این ایالت قابل توجه بوده است. این گروه به‌صورت روزافزون از بحران پناهندگان برای توجیه اقدامات خشونت‌بار خود استفاده می‌کنند. آنها به‌دنبال اقدامات خشونت‌بار و درگیری‌های تحریک‌آمیز هستند.

حدود 72 مورد خشونت چپ افراطی در سال گذشته در ایالت بایرن گزارش شده است. وزیر داخلی ایالت بایرن آلمان در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور انتظار افزایش فعالیت‌های این گروه راست افراطی را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید