ترامپ چگونه قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است؟

    کد خبر :288198

یک قاضی اعلام کرده رئیس جمهور آمریکا حق ندارد حسابهای منتقدان خود را در شبکه اجتماعی توئیتر بلاک (مسدود) کند.
قاضی “نائومی ریس بوچوالد” در منهتن نیویورک روز چهارشنبه در حکمی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متمم اول قانون اساسی را با بلاک (مسدود) کردن حساب‌های توئیتری منتقدان سیاسی خود، نقض کرده است.

به گزارش نامه نیوز، وی اعلام کرد هیچ مقام دولتی از جمله رئیس جمهور فراتر از قانون نیست و تمام مقامات دولتی باید از قانون پیروی کنند.

این پرونده جولای گذشته توسط یک موسسه حقوقی در دانشگاه کلمبیا به جریان افتاد و این پس از آن بود که حساب کاربری هفت فرد به دلیل انتقاد از ترامپ در توئیتر توسط وی بلاک شدند.

حساب کاربری ترامپ در توئیتر 50 میلیون دنبال کننده دارد. وکلای وزارت دادگستری آمریکا در دفاع از این اقدام ترامپ گفته بودند این امتیاز ویژه ترامپ است و با اینکه رئیس جمهور در اتاقی پر از جمعیت نشسته و نمی‌خواهد به حرف‌های برخی افراد گوش ندهد، تفاوت دارد.

قاضی بوچوالد در پاسخ به این تفسیر گفته بود توئیت‌های ترامپ در یک محیط عمومی عرضه می‌شوند و وی از این حساب کاربری خود در توئیتر برای اتخاذ تصمیمات استفاده می‌کند و فقط رئیس جمهور آ‌مریکا به عنوان رئیس جمهور از آن استفاده می‌کند.

پس از برگزاری یکی از جلسات دادرسی، قاضی بوچوالد پیشنهاد کرده بود ترامپ بهتر از بجای بلاک کردن حساب‌های توئیتری منتقدان خود آنها را mute (بی‌صدا) کند تا دستکم توئیت‌های منتقدانه را نبیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید