هنوز در کشور برخی نگاه مناسبی به گردشگری ندارند

‌معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اهمیت نقش هویت ساز گردشگری و لزوم توجه به آن برای ایجاد احساس تعلق در جوانان تاکید کرد.

 «احمدی پور» در حاشیه بازدید از مجموعه‌های تخت جمشید و نقش رستم در استان فارس گفت: امروز جوانان ما اگر احساس بی‌هویتی می‌کنند، به این دلیل است که با آثار تاریخی و مذهبی و ریشه‌های خود آشنا نیستند.

وی اضافه کرد: بی‌گمان اگر این فرصت‌ها را فراهم کنیم، احساس تعلق به مناطق مختلف نیز در مردم شکل می‌گیرد و اتصال جوانان با فرهنگ خود قطع نخواهد شد.

احمدی پور در ادامه به نوع نگاه‌ها به مسئله گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه هنوز در کشور کسانی هستند که نگاه مناسبی به مسئله گردشگری نداشته و فکر می‌کنند که ورود گردشگر به کشور موجب خسارت خواهد شد که باید این نگاه تغییر کند؛ چراکه ما همانند تمام نقاط دنیا با رعایت مسائل جامعه میزبان به پذیرش میهمان خواهیم پرداخت .

وی اضافه کرد: امروز جوانان ما اگر احساس بی‌هویتی می‌کنند به این دلیل است که با آثار تاریخی و مذهبی خود آشنا نیستند که بی‌گمان اگر این فرصت‌ها را فراهم کنیم، احساس تعلق به مناطق مختلف نیز در مردم شکل می‌گیرد و اتصال جوان بافرهنگ خود قطع نخواهد شد .

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آثار تقابل و دشمنی ملت های اروپایی پس از جنگ‌های خانمان‌سوز اروپا مانند جنگ جهانی اول و دوم تنها از طریق گردشگری به رابطه صلح‌آمیز بین کشورها تبدیل شد و مرزها را از میان برداشت، اظهار داشت: گردشگری این قدرت را داشت که تنفر و انزجار بین کشورها را از بین برده و این منطقه را به اروپای واحد تبدیل کند .

احمدی پور اضافه کرد: ما نیز باید با استفاده از تجربه خوب کشورهای دیگر در حوزه گردشگری از این فرصت برای انسجام ملی استفاده کنیم و چهره واقعی ایران اسلامی را به جهانیان بشناسانیم که متأسفانه گاهی رقابت‌های منفی و دیدگاه‌های اشتباه مانع از این کار می‌شود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید