نوذرپور تأکید کرد

مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های شهری با کمک شورایاری‌ها

    کد خبر :287875

شهردار منطقه ۲۲ گفت: بکارگیری مشارکت مردم در برنامه‌ریزی‌های شهری با کمک شورایاری‌ها محقق می گردد.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در دیدار با شورایاری محله دریاچه با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ و جلوگیری از نابودی پسماندهای خشک گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری به نتایج خوب در موضوع پسماند خواهیم رسید.
شهردار منطقه ۲۲ در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های منطقه ۲۲ برای ایجاد مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری، سامانه نظر سنجی از شهروندان در برنامه‌ریزی پروژه های عمرانی منطقه۲۲ است.
وی اظهار داشت: در مدیریت شهری قبلی بیشتر فضاهای منطقه به افراد خصوصی واگذار شده و توجه ای به سرانه‌های ورزشی، آموزشی و تفریحی نشده است. در حال حاضر جمعیت منطقه طبق طرح جامع شهر تهران 18۰ هزار نفر است اما با بارگذاری و فروش پروژهای خصوصی، جمعیت منطقه در آینده‌ای نزدیک به ۵۲۰ هزار نفر خواهد رسید و عدم وجود سرانه های عمومی از مشکلات جدی منطقه به حساب می‌ید.
نوذرپور با تاکید بر اینکه متولیان ساخت مدرسه و بیمارستان در کشور وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت هستند، گفت: شهرداری از ساخت سرانه‌های عمومی در سطح محلات به تنهایی بر نمی‌آید و حضور دولت در کنار شهرداری لازم است.
وی با اعلام آمادگی شهرداری منطقه۲۲ برای اهدای زمین‌های در مالکیت شهرداری برای ساخت ورزشگاه‌ها، مراکز آموزشی و درمانی، افزود: در حال حاضر دو قطعه زمین به صورت رایگان برای ساخت مدرسه به آموزش پرورش منطقه ۵ تحویل داده شده و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال برای هر محله در سطح منطقه یک قطعه زمین برای ساخت مدرسه اهدا خواهیم کرد .
نوذرپور از حضور سرمایه گذاران بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در منطقه استقبال کرد و ادامه داد: در این راستا محدودیت هارا برداشته و با همکاری با سرمایه گذاران امکان استقرار در منطقه برای سرمایه گذاری و به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی شهروندان فراهم خواهد شد.
وی در پایان درباره بحث ایمنی ساختمانی در منطقه گفت: به دلیل گستردگی و وجود فضاهای باز و نقش فرامنطقه ای که این منطقه در حوزه ایمنی برای سایر مناطق تهران دارد، اولین پارک آموزشی زلزله در منطقه احداث خواهد شد و توجه به کارکردهای آموزشی این پارک در حوزه مدیریت بحران، از جمله برنامه های مهم ما در سال جاری خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید