بریتیش پترولیوم انگلیس هم از ایران رفت

    کد خبر :287360

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس کار بر روی میدان گازی رام در دریای شمال را که شرکت ملی نفت ایران نیز در آن سهم دارد متوقف کرده است. این شرکت وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را دلیل تعلیق فعالیت در این میدان اعلام کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، شرکت بریتیش پترولیوم که توافق کرده سهام خود در میدان رام را به دیگر شرکت انگلیسی یعنی سریکا انرژی بفروشد، گفته: «در حالی که ما به دنبال روشن شدن تاثیرات احتمالی تصمیمات اخیر دولت آمریکا در مورد ایران هستیم، بی پی تصمیم گرفته که برخی از فعالیت های برنامه ریزی شده در میدان گازی رام در دریای شمال را به تعویق بیاندازد. بخشی از سهام رام متعلق به یک شرکت ایرانی است. بی پی همواره از تحریم های قابل اجرا تبعیت می کند.»

دو شرکت بی پی و سریکا همچنان در حال مذاکره با مقامات انگلیسی و آمریکایی هستند تا اطمینان یابند که تحریم های اعلام شده در روز 8 می از سوی دولت آمریکا را نقض نمی کنند.

شرکت بی پی در دهه 1970 میلادی میدان رام را کشف کرد. تولید گاز از این میدان در اوایل دهه 2000 میلادی یعنی زمانی که آمریکا و چند کشور اروپایی تحریم هایی را علیه ایران به اجرا گذاشتند به حالت تعلیق درآمد. شرکت بی پی که مدیر ارشدش رابرت دادلی، یک شهروند آمریکایی است قراردادی با شرکت سریکا برای فروش سهام 50 درصدی خود از این میدان به ارزش 400 میلیون دلار منعقد کرده است.

در حال حاضر شرکت بی پی به موجب مجوزی صادره از سوی اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا که در سپتامبر گذشته تمدید شد، میدان رام را اداره می کند. این مجوز در پایان سپتامبر امسال منقضی می شود.

در عین حال، شرط تکمیل قرارداد بین بی پی و سریکا این است که شرکت سریکا بتواند مجوز فعالیت خود را از اوفک دریافت نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید