نوبخت: اجاره‌نشین‌های کاخ سفید در انتخابات بعدی جایی ندارند؛ تاریخ همه چیز نشان خواهد داد

    کد خبر :286874

سخگوی دولت گفت: منافقان در کنار صدام می‌گفتند که هفته دیگر ما تهران هستیم، واقعا آقای بولتون فکر می‌کند قبل از ۴۰ سالگی انقلاب در کنار منافقان به تهران می‌آید؟ اجاره‌نشین‌های کاخ سفید نمی‌دانند با انتخابات بعدی جایی ندارند؟ تاریخ همه چیز نشان خواهد داد ..

سخگوی دولت خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد بی جهت اوضاع را تشویش نکنیم.

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را شنیدید. البته موضع رسمی ایران توسط ریاست محترم رئیس‌جمهور اعلام شد و همکاران وزارت خارجه هم آن را اعلام خواهند کرد.

به نوشته ایلنا، وی ادامه داد: سوال این جاست. زمانی که ۴۰ سال پیش انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد آیا آمریکای‌ها موافق بودند؟ یا این که هلیکوپترهای آمریکای‌ها در طبس به هم خوردند و نظامیان آمریکا زنده زنده ذغال شدند آیا اراده آن‌ها بود که به هم بخورند؟ یا در دهه شصت که رئیس‌جمهور و نخست وزیر را ترور کردند برای تقویت نظام بود؟ و یا زمانی که صدام به ایران حمله کرد چه کردند؟

سخنگوی دولت ادامه داد: زمانی که تحریم‌ها را آغاز کردند و پرونده ایران را به شورای امنیت دادند بحث سر یک یا دو سانتریفیوژ بود؟

وی تاکید کرد: سوال این جاست آیا با این همه تلاش آمریکا جمهوری اسلامی ایران ضعیف‌تر شد؟ اقتصاد ما ضعیف‌تر شد؟ پیشنهاد می‌کنم گزارش صندوق بین‌المللی پول را بخوانید که اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد .

نوبخت گفت: آزموده را آزمودن خطاست، امروز دست مخملی را درآوردن و دست چدنی را به سمت مردم دراز کردند. در کنار این‌ها رژیم صهیونیستی و منافقان هستند.

وی یادآور شد: منافقان در کنار صدام می‌گفتند که هفته دیگر ما تهران هستیم، واقعا آقای بولتون فکر می‌کند قبل از ۴۰ سالگی انقلاب در کنار منافقان به تهران می‌آید؟ اجاره‌نشین‌های کاخ سفید نمی‌دانند با انتخابات بعدی جایی ندارند؟ تاریخ همه چیز نشان خواهد داد .

سخنگوی دولت با اشاره به بازار ارز گفت: آمریکایی‌ها نوسانات بازار ارز را پیروزی خود می‌دانند. تاکید می‌کنم نباید ارز بیشتر ۴ هزار دویست تومان عرضه شود غیر از این باشد خلاف است.

وی ادامه داد: صد هراز و ۱۹۸ هزار قلم کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش شده است.

نوبخت در خصوص تخصیص ارز در این محل‌ها گفت: ۲ هزار و سیصد و هشتاد و نه قلم کالای اساسی به ارزش یک میلیارد و ۹۶ میلیون دلار، ۱۷ هزار و ۲۰۰ قلم کالای مصرفی به ارزش یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار، ۵۹ هزار و ۴۲۳ هزار قلم کالای واسطه‌ای به ارزش ۸ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار و ۱۵ هزار و ۵۰۸ قلم کالای سرمایه‌ای به ارزش ۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار با ارز ۴ هزار و دویست تومانی و ۳هزار ۸۰۰ تومانی ثبت سفارش شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت‌های زورگو چشم طمع به دنبال کشور ما دارند، عنوان کرد: نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم. ممکن است در یک کوچه و پس کوچه‌ای یک قیمتی اعلام شود این ارزش پول ملی ما نیست و کسبه محترم ما نباید این را مبنا قرار دهند.

وی با اشاره به تراز تجاری گفت: از اول فرودین ۹۷ تا ۲۹ اردیبهشت واردات و صادرات غیرنفتی و چمدانی بدین شرح است که واردات ما ۶ میلیارد و ۹۱۸ میلیون دلار و صادرات ما ۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار بوده است که یک و نیم درصد رشد داشته است.

نوبخت تاکید کرد: صادرات نفتی ما به شکل قابل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده که این صادرات نسبت به سال گذشته ۹۹ درصد افزایش داشته است .

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد بی‌جهت اوضاع را تشویش نکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید