رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس امری دشوار و زمانبر است

    کد خبر :286670

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند گفت: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه حدود ۱۰۷هزار واحد آموزشی در کشور داریم گفت: ۶۵ هزار مدرسه مستقل‌اند و بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارند؛ مابقی کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند اما به هر حال یک واحد آموزشی محسوب می‌شوند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی با مردم را در اختیار دارد و مهمترین عامل بسط و توسعه عدالت اجتماعی است. کادرسازی برای برنامه های آینده کشور منوط به عبور از سیستم تعلیم و تربیت است و مدارس خط اول توسعه منابع انسانی هستند.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دارای سازوکار مشخص هستند و محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند محسوب می‌شوند گفت: فرزندان ما زندگی اجتماعی را در مدارس تجربه می‌کنند. دانش آموز باید برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده شود.

چهاربند ادامه داد: پیش نیازها و الزاماتی وجود دارد. مجموعه سازوکارهای لازم برای تحقق اهداف مدنظر باید در محیط مدرسه فراهم شود و این وظیفه مدیر مدرسه است که با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی زنجیره‌ای از فرصتها و موقعیتها را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در نهایت باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند اظهار کرد: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود. اکنون در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و شکل گیری مدارس صالح سه موضوع تقویت و توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و پایش عملکرد و فرایند انتخاب مدیران مدارس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوستان ما در جهاددانشگاهی به عنوان مشاور وزارتخانه در طراحی و تولید و استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در کنار ما حضور دارند گفت: استقرار سنجش صلاحیت‌ها یک امر دشوار و زمانبر است اما اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: استقرار این نظام از گام‌های اولیه اجرای سند تحول است و زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید