ابطحی: آن چه که آتش زدیم، «برجام» نبود؛ ذوالنور تعدادی کاغذ به نام «برجام» آتش زد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۲۵
    کد خبر :286336

ابطحی نماینده خمینی‌شهر درباره اینکه برخی معتقدند آتش زدن پرچم آمریکا و سند برجام توسط شما و همکارانتان کاری سازماندهی شده بود، گفت: تصمیم بر این گرفتیم که در این شرایط، جو را عوض کنیم تا همه گمان نکنند که همه ارکان نظام مطابق با نظریات آقای روحانی است. حتی آقای ذوالنور هم در جریان آتش زدن پرچم آمریکا نبود و ایشان هم تعدادی کاغذ به نام برجام آورد که آتش زد وگرنه آن کاغذها خود برجام نبود.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر درباره اینکه برخی معتقدند آتش زدن پرچم آمریکا و سند برجام توسط شما و همکارانتان کاری سازماندهی شده بود، گفت: صبح زود همان روز در رستوران با آقای کوهکن در خصوص تصمیم ترامپ که شب گذشته در رابطه با خروج برجام گرفت و فرار رو به جلوی آقای روحانی که بلافاصله اعلام کرد ما حاضریم با اروپایی‌ها برجام را ادامه دهیم، صحبت می‌کردیم.

ذوالنور تعدادی کاغذ به نام برجام آورد که آتش زد

این نماینده مجلس افزود: تصمیم بر این گرفتیم که در این شرایط، جو را عوض کنیم تا همه گمان نکنند که همه ارکان نظام مطابق با نظریات آقای روحانی است. حتی آقای ذوالنور هم در جریان آتش زدن پرچم آمریکا نبود و ایشان هم تعدادی کاغذ به نام برجام آورد که آتش زد وگرنه آن کاغذها خود برجام نبود.

پرچم آمریکا را از طریق روابط عمومی مجلس پرینت گرفتیم

ابطحی ادامه داد: همان صبح که با آقای کوهکن مشورت کردیم تصمیم گرفتیم پرچم آمریکا را آتش بزنیم ولی دیدیم که برای جلسه صحن مجلس نمی‌توانیم پرچم پارچه‌ای آمریکا را تهیه کنیم و ضمنا اگر آن را مهیا می‌کردیم و آتش می‌زدیم مجلس هم آتش می‌گرفت از این‌رو آقای کوهکن زحمت کشیدند و از طریق روابط عمومی مجلس پرچم آمریکا را پرینت شده گرفتند تا آن را به آتش بکشند.

وی در پاسخ به اینکه فندک را در آن موقع از کجا تهیه کردید، افزود: فندک را هم یکی از همکاران گرفت و به آقای کوهکن دادند.

ابطحی بیان کرد: این کار خودجوش بود و اصلاٌ به خاطرش کار سازماندهی شده‌ای نکردیم؛ این کار ما آتش به اختیار بود. حتی آقای کوهکن به من نگفتند شما هم با من بیا بالا و من خودم ایشان را همراهی کردم زیرا با صحبتی که صبح ما دو نفر با هم داشتیم می‌دانستیم چه کار می‌خواهیم بکنیم.

آتش زدن برجام تقویب تیم مذاکره‌کننده بود

این نماینده اصولگرای مجلس در مورد اینکه این کار با صحبت‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره گرفتن تضمین‌های لازم از اروپا مطرح کردند و تلاش‌هایی که تیم مذاکرکننده پس از تصمیم ترامپ در دستور کار خود قرار داد تا با رفتن به روسیه، چین و تور اروپایی که در حال انجام است برجام را حفظ کند همخوانی ندارد، گفت: اصلاٌ اینطور نیست. اتفاقاً این کار ما تقویت تیم مذاکره‌کننده بود که بگویند در مجلس ما چنین افرادی حضور دارند که با نفی کل برجام موافقند. حال تیم مذاکره‌کننده باید بداند که می‌باید دست توانمندتری را برای چانه‌زنی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید