میرزاده: طرح استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی در آموزش و پرورش خلاف قانون است

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۰۶
    کد خبر :286252

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح جدید وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از فارغ التحصیلان رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش را خلاف برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این طرح باعث ایجاد شرایط بدتر از وضعیت معلمان حق‌التدریسی می شود.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تهیه طرحی برای کمبود معلم مبنی بر استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی برای دو سال تدریس در مدارس اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه جذب معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم باشد.

وی افزود: بر این اساس کسانی که علاقه به شغل شریف معلمی دارند باید در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم را انتخاب کنند. این افراد دیگر نیازی به رفتن به خدمت سربازی را هم ندارند چون سرباز معلم خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه طرح استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی برای گذراندن دوران طرح خود در آموزش و پرورش خلاف قانون و برنامه ششم توسعه است گفت: این طرح باعث بروز مشکلاتی و ایجاد شرایطی بدتر از معلمان حق التدریسی خواهد شد. موضوعی که مغایر برنامه ششم هم می باشد.

میرزاده تاکید کرد: آقایان به جای سخن از چنین حرف‌هایی بهتر است زمان نوشتن برنامه‌های پنج ساله نظریات خود را بگویند و یادشان نرود کشور براساس برنامه توسعه اداره می شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ظرفیت کافی برای تربیت معلمان را دارد اظهار کرد: اینکه در حال حاضر جذب معلم به اندازه کافی از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم انجام نمی‌شود به دلیل عدم اختصاص ردیف‌های کافی از سوی سازمان اداری استخدامی کشور به این سازمانهاست؛ موضوعی که باعث گلایه مقام معظم رهبری نیز شد.

میرزاده ادامه داد: سازمان اداری استخدامی باید ردیف‌های استخدامی بیشتری را به دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اختصاص دهد نه اینکه وزارت آموزش و پرورش اقدام به جذب نیروی آزاد کند. انتظار می‌رود دولت به وظایفش عمل کند. قطعا مجلس نیز بر حسن اجرای قانون نیز نظارت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید