نماینده مردم کردستان در شورای عالی استان‌ها:

نبود زیرساخت‌های مناسب، جاده‌های کردستان را به قتل‌گاه‌ تبدیل کرده است

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۴
    کد خبر :278487

نماینده مردم کردستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب در سطح استان تاکید کرد: جاده‌های این استان به زیبایی بهشت هستند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به قتل‌گاه‌هایی برای شهروندان تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، هلاله امینی، در پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان در نطق پیش از دستور خود گفت: استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان با چشم اندازهای زیبا و بی نظیر است و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌تواند این استان را به عنوان پایتخت بوم گردی در کشور مطرح کند. کردستان هم به لحاظ تاریخی و هم از نظر طبیعی ارزشمند و یگانه است که با مردمانی خون گرم، طبیعتی بکر و فرهنگی کهن فرصت‌های بسیاری را در حوزه گردشگری ایجاد کردند.

وی افزود: در کنار این زیبایی‌های مسحور کننده ما مردمان استان شاهد مشکلاتی هستیم که به برخی از آنها اشاره خواهم کرد.

وی ادامه داد: همواره نگرانی خود را در ارتباط با وضعیت شهرهای مرزی و انسداد مرزها که ارتباط مستقیمی با کسب و کار و اشتغال ساکنین این استان داشته، ابراز می‌کنیم.

وی ادامه داد: همواره نگرانی خود را در ارتباط با اشتغال ساکنین این استان ابراز کردیم و بی شک وضعیت معیشیتی مردم مرزنشین که وابسته به مرزهاست مورد توجه ما بوده لذا باید در بازگشایی مرزها اهتمام لازم صورت بگیرد. امرار معاش بسیاری از مرزنشینان از طریق بازارچه‌های کولبری و مرزی تامین می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه انسداد مرزها باعث اعتصاب چندین روزه بازاریان و تجمع آنها در شهرهای مرزی استان از جمله بانه، مریوان، سقز و … شده است گفت: طوری است که با بستن مغازه‌ها و گستردن سفره‌های خالی در خیابان‌های شهرهای مرزی نسبت به این تصمیم دولت اعتراض خود را نشان می‌دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن انتقاد از عدم وجود کارخانه و اشتغال ثابت در برخی از شهرستان‌های این استان گفت: در این شهرستان‌ها خبری از کارخانجات نیست که جوانان در آنجا مشغول به کار شوند. بر همین اساس بیکاری زیاد باعث بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شده است. استان کردستان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های گوناگون برای توسعه، استانی محروم است که شاید یکی از دلایل اصلی آن نبود زیرساخت‌های توسعه همچون جاده و راه‌های مواصلاتی مناسب است.

نماینده مردم کردستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: جاده‌های کردستان به زیبایی بهشت اما به ترسناکی جهنم و قتلگاه‌هایی برای شهروندان و هموطنان بی گناه هستند. به عنوان مثال جاده سنندج – مریوان که یکی از خطوط مهم ترانزیتی کشور محسوب می‌شود به دلیل باریک بودن جاده و پیچ‌های متعدد سالانه موجب تلفات جانی و مالی بالایی در استان و حتی مسافرانی که از سایر استان‌ها به این استان سفر می‌کنند، می‌شود.

وی ادامه داد: تردد نفتکش‌های عراقی و ناشناس با وضعیت جاده‌ای استان کردستان نیز این مشکلات ما را دو چندان کرده است تا جایی که هرازچندگاهی خبر از واژگون شدن یکی از تانکرهای عراقی و پخش شدن مواد نفتی و شیمیایی به محیط زیست و بستر رودخانه‌ها به گوش می‌رسد و در کنار تلفات جانی آلودگی‌های زیست محیطی را ایجاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید