اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور لبنان

  • سیاسی
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۳۰
    کد خبر :274354

وزیر کشور لبنان که از چهره‌های شناخته شده نزدیک به جریان «14 مارس» است در یکی از دیدارهای انتخاباتی خود در بیروت اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش فارس، در حالی که تنها 2 روز به انتخابات پارلمانی لبنان در 16 اردیبهشت باقی مانده، «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان که وابسته به جریان «14 مارس» است در یکی از نشستهای انتخاباتی خود اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، المشنوق گفت: بیروت فقط پایتخت نیست بلکه پایه و اساس سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان است. بیروت با تمام تاریخش، شهری عربی است و ایرانی‌ها نمی‌توانند مانند آنچه در رابطه با دمشق، بغداد و صنعا انجام دادند بر بیروت نیز دست‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: در (حوزه انتخاباتی) بیروت با لیست حزب‌الله که 40 هزار رأی خواهد آورد و نیز لیست آرای باطله روبرو خواهیم بود؛ تنها راه مقابله حقیقی، «رأی بیشتر» (به احزاب رقیب با حزب‌الله) خواهد بود.

المشنوق پیش‌تر نیز از در راستای حمایت از المستقبل از پیروزی حزب‌الله در انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته بود: تعداد زیاد لیست‌ها از سهم لیست المستقبل در برابر حزب‌الله خواهد کاست، بیم آن می‌رود که اگر ساکنان بیروت مشارکت گسترده نداشته باشند آنچه حزب الله در 7 مارس 2008 درباره سلاحش نتوانست محقق کند در انتخابات 6 می 2018 به آن برسد.

انتخابات لبنان 2 روز دیگر در 15 حوزه انتخاباتی و در قالب 77 لیست برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید