کاهش پرداختی های مردم از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت است

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران تنها کشوری است که در 3 تا 4 دهه اخیر موفق شد پرداختی ها از جیب مردم را در مدت یکسال بیش از 10 درصد کاهش دهد و این موضوع از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت است.

دکتر ایرج حریرچی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ‘ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران’ در سالن همایش های برج میلاد افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در مدت یکسال، پرداختی های مردم در حوزه بهداشت از 50 درصد به 40 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه متوسط جهانی پرداختی های مردم 18 تا 24 درصد است، ادامه داد: در 20 سال گذشته، هزینه های پرداختی مردم در حوزه سلامت 50 تا 58 درصد بوده که با اجرای این طرح بیش از 10 درصد کاهش یافته است.
حریرچی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت مردم 10 هزار میلیارد تومان کمتر هزینه کردند که این مبلغ توسط دولت و بیمه ها پرداخت شده است.
وی با اشاره اینکه از هر 10 ایرانی یک نفر دیابت دارد، گفت: در سال 91 در شهرها می توانستیم 32 درصد دیابتی ها را شناسایی و از این تعداد 7 درصد قندخون را کنترل کنیم و در روستاها هم با کمک بهورزان 45 درصد دیابتی ها را شناسایی و 23 درصد قند خون را کنترل نماییم .
قائم مقام وزیر بهداشت به مهمترین اهداف نظام های سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش سلامت مردم، محافظت از مخاطرات ناشی از موضوعات مالی و رضایت مردم ، سه هدف مهم نظام سلامت است.
وی، افزایش سلامت مردم و محافظت از مخاطرات مالی بیماران را از جمله ویژگی ‌های یک نظام سلامت کارامد دانست و گفت: کرامت انسانی مردم در کنار درمان آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با حضور جمعی از فعلان ایرانی و خارجی این حوزه از امروز ( 31 فروردین ماه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد و تا 3 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید