مذاکرات هسته ای تصمیم نظام بود/ برجام ضرورتی انکارناپذیر است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۴۱

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات هسته ای تصمیم نظام بود و به عنوان معاون پارلمانی که در کانون انتقادات بودم گواهی می دهم برجام ضرورتی غیرقابل انکار بوده و اقدامات عظیمی در مبارزه با ایران هراسی انجام شده است.

حسن قشقاوی روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای روابط خارجی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: نقد رهبر معظم انقلاب اسلامی عموما مربوط به بدعهدی طرف خارجی بوده و تعابیر ایشان درباره تیم مذاکره کننده خیلی خیلی واضح و روشن است و رهبری همواره هشدار می دادند مراقب طرف مقابل باشید.
وی اظهار کرد: به نظر می رسد توافق هسته ای اینقدر محکم بود که تیم جدید دولت آمریکا نیز می خواهد این کار را دنبال کند.
وی گفت: اگر همه ما در حوزه ولایتمداری و اطاعت از رهبری نظام محکم و مستحکم باشیم مطلقا موضوع برجام و نقش سیاست خارجی در اقتصاد نیازی به این همه صحبت و بحث ندارد زیرا همه موارد را رهبری مطرح کرده اند.
معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: در مقایسه ماهوی بین دوران دفاع مقدس و برجام باید گفت که هر یک از این اقدامات ارزش های خاص خود را داشت.
وی گفت: در مقایسه شکلی بین برجام و دوران دفاع مقدس همانگونه که مقاومت و اقدامات جانانه ما در دفاع مقدس در عرصه دفاعی ضروری بود، در برجام نیز شکستن تحریم ها و بایکوت جهانی ایران کار مهمی برای گشایش در سیاست خارجی بود.
وی با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 عنوان کرد: همانطور که در دفاع مقدس اینگونه نبود که همه عملیات ها در همه مقاطع موفق آمیز باشد در مذاکرات هسته ای نیز چنین وضعیتی را داشته ایم.
قشقاوی گفت: همانگونه که پس از 28 سال کسی نمی تواند بگوید آن دفاع غیر قابل قبول است اگرچه هنوز بندهایی از آن اجرایی نشده، درباره برجام نیز همین گونه است.
وی با اشاره به اینکه بعد از برجام شاهد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم افزود: درون زا و برون گرایی از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در این سیاست ها بوده است.
قشقاوی با تاکید بر اینکه برای تحقق رشد در اقتصاد داخلی کشور باید برون گرا باشیم گفت: صادرات غیر نفتی به معنای برون گرایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: مشکل اول که حوزه علمیه قم باید درباره اقتصاد مقاومتی حل کند، نگاه ایدئولوژی اسلامی به تولید ثروت و بخش خصوصی است و براساس آموزه های دین اسلام زاهد کسی است که حداکثر تولید کرده و سرمایه گذار باشد و حداقل هزینه را داشته باشد.
وی گفت: تکلیف ما این است که جایگاه بخش خصوصی را به لحاظ ایدئولوژیک مشخص کنیم زیرا این موضوع، مشکل استراتژیک ماست که تا حل نشود اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی معنایی ندارد.
معاون وزیر امور خارجه افزود: در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر مطرح شده که هیچ قوامی درباره قوای مقننه، قضایی و اجرایی جز با تاکید بر جایگاه تجار و صاحبان کارخانه وجود ندارد.
وی اظهار کرد: پیشنهاد کردم هر مقام قضایی، پلیسی، امنیتی و مالیاتی هر گاه یک کارگاه در حال اشتغال را به هر دلیلی تعطیل کند به یک تا سه سال زندان محکوم شود.
وی بر تامین زیرساخت های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: در همه دنیا روند صدور مجوز کمتر از یک ماه است و این مهم باید در کشور ما نیز محقق شود.
قشقاوی افزود: مبارزه با فساد و رانت نیازی به اقدامات رسانه ای و این گونه اقدامات ندارد و باید واسطه ها حذف شوند و در این مسیر باید از تجربیات سایر کشورها نیز درس بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه باهوش است و اگر امنیت نباشد ورود نمی کند گفت: بالای یکهزار میلیارد دلار ثروت ایرانی های مقیم خارج از کشور است.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای حل مشکلات قانونی درباره سرمایه گذاران دو تابعیتی اقدام کنند بیان کرد: به همت ریاست جمهوری از ابتدای کار دولت طرح هشت ماده ای تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور در شورای عالی امنیت ملی مصوب و ابلاغ شده است.
معاون وزیر امور خارجه گفت: 6 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم و بخش زیادی از آنها کرمانی هستند که اگر هر کدام پنج نفر را بتوانند به ایران بیاورند، 30 میلیون گردشگر در سال وارد ایران می شود.
وی ادامه داد: امروز 180 کشور می توانند در ایران روادید بگیرند و در حقیقت ایران به رتبه لغو ویزا با جهان رسیده است.
قشقاوی گفت: در صدور روادید هیچ مشکلی نداریم و ایران اسلامی کشوری امن و با ثبات است.
وی در این نشست تمامی اختیارات کنسولگری وزارت امور خارجه را به استان کرمان واگذار و از استاندار کرمان به عنوان استانداری موفق و پرتلاش یاد کرد.
دفتر صدور روادید (ویزا) الکترونیکی نیز امروز – پنجشنبه – با حضور معاون وزیر امور خارجه و استاندار کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان گشایش یافت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید