اعلام حمایت موتلفه از گزینه نهایی نیروهای انقلاب

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۳۷

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: در صورتی که وحدت روی فرد اصلح رای‌آور بعنوان استراتژی نهایی نیروهای انقلاب باشد، حزب موتلفه همچون گذشته تابع تصمیمات است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به ابهاماتی که در برخی شبکه‌های اجتماعی و جریان‌های سیاسی درخصوص معرفی نامزد مستقل موتلفه اسلامی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است، گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و علمای بزرگوار کشور در طول تاریخ 50 ساله فعالیت سیاسی، مذهبی حزب موتلفه اسلامی شاهد بوده‌اند که این تشکل تبعیت از روحانیت انقلابی و هماهنگی با ولایت و رهبری را در جوهره کارکرد سیاسی خود حفظ کرده و آن را مزیت تشکیلاتی مستمر خود برای استقرار نظام اسلامی دانسته است.

وی افزود: موتلفه اسلامی طی انتخابات‌های گذشته نشان داده که بدون هیچگونه سهم خواهی، اصل را برسپردن مسئولیت‌ها به افراد صالح و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب دانسته و علیرغم نامهربانی‌ها و بهانه‌های سنتی و نواندیش در لیست‌های انتخاباتی، نسبت به حذف نیروهای وابسته به خود ازفهرست‌ها، اعتراضی نکرده و الزامات ائتلاف با نیروهای اصولگرا و انقلابی را پذیرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات، حزب موتلفه اسلامی اقدام به معرفی نامزدی حزبی کرده که در نوع خود کاری بدیع در نظام حزبی کشور محسوب می‌شود.

ترقی خاطرنشان کرد: امروز در کثرت ثبت‌نام افراد فاقد شرایطی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کردند و باعث اعتراض بزرگان و سیاسیون شدند، معرفی یک نامزد حزبی از سوی موتلفه اسلامی می‌تواند الگویی جهت حل این مساله در قانون انتخابات باشد اما متاسفانه بجای اینکه مورد استقبال طرفداران تحزب و تشکل قرار گیرد، تا نظام حزبی در چارچوب سیاستهای کلان نظام تقویت شود، مورد بی مهری و بعضا انتقاد قرار گرفته و بعنوان یک حرکت تفرقه افکنانه و انشقاق دهنده تلقی شده است.

وی با تاکید بر اینکه معترضین به حزب موتلفه اسلامی از چند موضوع مهم بی‌اطلاع هستند، گفت: حزب موتلفه اسلامی نامزد خود را پس از طی فرآیندی دموکراتیک در درون حزب و در دی‌ماه سال گذشته در اجلاس سراسری مشهد معرفی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه کاندیدای موتلفه اسلامی پیش از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شد، تصریح کرد: اولین جلسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در اواخر بهمن ماه و دومین جلسه که منجر به اعلام اسامی نامزدهای آن شد در فروردین ماه بوده است.

ترقی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب مورد حمایت و پشتیبان موتلفه اسلامی بوده و دبیرکل و برخی از اعضای شورای مرکزی حزب نیز در ترکیب جمنا حضور داشته و با آن همراهی کرده‌اند. علاوه بر این دفاتر استانی موتلفه با جبهه مردمی در سطح استانها بیش از تهران همکاری دارد.

وی اظهارکرد: طی چند جلسه با هیات امناء و شورای مرکزی جمنا، نظرات موتلفه اسلامی درخصوص انتخابات تبادل و روند فعلی کار حزب به تائید هیات امنای جمنا رسیده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزد حزب موتلفه اسلامی ضمن احترام به جبهه مردمی نیروهای انقلاب، فقط متعهد به حزب بوده و نمی‌توانسته تعهد دیگری را به جمنا بدهد لذا در مجمع دوم از لیست جمنا حذف شد در حالی که افراد دیگری هم بودند که میثاق را امضا نکردند ولی حذف نشدند.

ترقی با بیان اینکه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تنها مرجع تصمیم‌گیری نسبت به نحوه ورود و ادامه کار نامزد خود است، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی موتلفه طی مشورت با هیات امنای جمنا، برفعالیت جدی کاندیدای خود یعنی «سید مصطفی میرسلیم» در مناظرات انتخاباتی و بیان دیدگاهها و راهکارهای حزب برای حل مشکلات کشور تاکید داشته و دارد.

وی افزود: با پایان تبلیغات انتخابات، شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچون جمنا به جمع بندی روحانیت مبتنی بر پایش و بررسی جایگاه مردمی نامزدهای اصولگرایان و نیروهای انقلاب پایبند بوده و آن را مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهارکرد: در صورتی که وحدت و تمرکز روی فرد اصلح رای‌آور بعنوان استراتژی نهایی نیروهای انقلاب باشد، شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچون گذشته تابع تصمیم روحانیت مبارز و انقلابی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید