نخستین همایش بین المللی حلال در کازمتیک برگزار شد

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰
    کد خبر :271811

نخستین همایش بین المللی حلال در کازمتیک (لوازم آرایش و بهداشتی) به همت سازمان بین المللی سیتی وان باحضور همایون هاشمی نماینده‌ مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون غذا و دارو، محمد حسین قربانی نایب ‌رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی، بهفر مدیرکل آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو، دهقان‌پور معاون غذا و دارو، احمدی‌مقدم مدیرعامل سیتی‌وان، اسلامی‌تبار مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو ، موسوی رییس پژوهشکده‌ی مصلحت نظام،کیانی عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی، علم‌بیگی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی ایران و گشایشی رئیس انجمن واردکنندگان آرایشی و بهداشتی ایران روز جمعه، هفتم اردیبهشت ماه جاری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
به گزارش بازتاب،در ابتدای این همایش نعمتی، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان سیتی‌وان به تشریح اهداف سازمان سیتی وان(گردشگری حلال) پرداخت و گفت: با توجه به احقاق گسترش عرصه‌ محصولات ایرانی با کیفیت و استاندارد جهانی در بازار مصرف دنیا سازمان بین‌المللی سیتی‌وان حدود دو دهه فعالیت پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بنیان نهاده شد و با دریافت مجوزهای داخلی و بین‌المللی در 22 شاخه آغاز به فعالیت کرد.
نعمتی ادامه داد : سازمان بین‌المللی سیتی‌وان با انجام تمهیدات لازم در برگزاری این کنفرانس قصد دارد تا شرایطی را فراهم کند که فعالان بخش لوازم آرایشی و بهداشتی ضمن آگاهی از آخرین اطلاعات علمی و دستاوردهای پژوهشی این حوزه بتوانند بیش از پیش بر دانش فنی خود در زمینه‌ی حلیت، کلیت و سلامت اضافه کنند.
در ادامه این کنفرانس هاشمی، نماینده‌ مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون غذا و دارو بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی به موضوعات اساسی کشور بر اساس شرایط حاکم بر جامعه وزن می‌دهند، فراکسیون‌هایی تشکیل می‌شود و تعداد افرادی که در این فراکسیون‌ها حاضر می‌شوند، حائز اهمیت است.
هاشمی افزود : کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت دارد که با مقایسه آن با حدود دو میلیارد (یک و هشت دهم میلیارد) جمعیت مسلمان جهان متوجه اهمیت موضوع نسبت به برنامه‌ریزی آن می شویم.

بهفر، مدیرکل محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، در خصوص محوریت برگزاری همایش گفت: یکی از برنامه‌هایی که اداره‌کل محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در نظر دارد، تشکیل کارگروه‌های کارشناسی در جهت همسان‌سازی آیین‌نامه‌های اجرایی در زمینه‌ تولید مطابق با استانداردهای رایج و جدید اتحادیه‌ اروپا است تا از این طریق بستری مناسب جهت تولید و صادرات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران فراهم شود.
وی ادامه داد: بررسی کارشناسی قوانین در جهت کنترل و نظارت هرچه بیشتر کالاهای وارداتی به منظور ارتقا و تضمین سلامت مصرف‌کننده‌ ایرانی که اجرایی خواهیم کرد، شروع برنامه‌ریزی مدون در راستای ارائه کالاهای قاچاق و تقلبی در سطح جامعه است که این امر با هماهنگی فعالان،چه در حوزه‌ واردات و چه در حوزه‌ تولید محقق خواهد شد.
این مقام مسئول به برنامه های اداره کل محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اشاره کرد و در این خصوص ابراز داشت: برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی در جهت ارتقا سطح دانش متخصصان صنعت، تشکیل میز فکر آرایشی ایران از دیگر برنامه های اداره‌کل محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به شمار می رود.


همچنین بقایی، دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک اظهار داشت: استفاده از محصولات کازمتیک می‌تواند در بهبود مد، ظاهر و افزایش اعتماد به نفس ما کمک قابل توجهی داشته باشد و طبق تحقیقات صورت‌گرفته بر اساس مصرف‌کنندگان که بیش از 60 درصد مردم هستند، اعتقاد داشتند محصولات کازمتیک در حفظ تندرستی، ظاهر، اعتماد به نفسشان تاثیر مثبت داشته و بیش از 40 درصد هم عقیده داشتند که این محصولات در زندگی اجتماعی، رابطه و احساس خانوادگی و حرفه‌ای و نیزسلامت‌شان موثر بوده است. در هر حال بیش از 88 درصد از مردمی که در اروپا مورد پرسشگری قرار گرفتند زندگی بدون استفاده از محصولات کازمتیک را خیلی سخت عنوان کردند.
بقایی در ادامه بیان داشت : دنیای فرمولاسیون محصولات کازمتیک سرشار از نوآوری، ابتکار و به کارگیری خلاقیت‌های هنرمندانه است. بنده عقیده دارم که در حقیقت یک فرمول ساز به صورت خلاقانه و هنری فرمولاسیون را خلق می کند نه کپی .
وی اظهار داشت : محصولات حلال کازمتیک برای پایدار نیازمند همراهی سه اصل. Safety, quality, originality: سلامت، کیفیت و اصالت است که با داشتن و حفظ این سه ویژگی در کالا می توان در این صنعت زنده ماند و ادامه داد.
در کنار آن،کیانی، عضوهیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی نیز با اشاره به اینکه تولید کالای حلال و بیزنس ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، در این ارتباط افزود: هم اکنون مرزهای اقتصادی دنیا در حال تغییر سریع است و مرزهای اقتصادی نیز تبعیت چندانی از مرزهای جغرافیایی ندارند؛ بر این اساس باید به دنبال استراتژی‌های متفاوتی باشیم تا بتواند یک بیزینس، یک تفکر و یک ایده‌ تجاری را تقویت کند.
کیانی ادامه داد : به نظر بنده مبحث حلال می‌تواند به‌عنوان یک محور استراتژیک برای فعالیت‌های بعدی ما باشد. ما برای عبور از برخی مرزهای پلیتیکال، ژئوپلیتیکال و غیره به یک محوریت نیاز داریم که در حال حاضر می‌تواند محوریت حلال باشد؛ چیزی که بسیاری از مردم را در جهان به عنوان مسلمان تحت‌پوشش قرار می‌دهد. با توجه به نرخ رشد جمعیت یک و هشت دهم برابری مسلمانان در جهان یک نوع اتحاد استراتژیک ایجاد می کند که این اتحاد استراتژیک دو منظر بیزینسی و سلامتی دارد و این واژه (حلال ) استانداردی برای تمام مصرف‌کننده‌ها در دنیا باشد.
پروفسور عباس پرداختی، دبیر علمی کنفرانس در سخنرانی نخستین همایش بین المللی حلال در کازمتیک در خصوص محوریت اصلی سازمان غذا دارو، تصریح کرد : سازمان غذا دارو هشت سال است که تاسیس شده و در این سازمان حوزه‌های تخصصی وجود دارد که پنج محور اصلی مربوط به غذا داروی کشور ما را نظارت می‌کنند. به گونه ای که، حوزه هایی همچون غذا، دارو، مکمل، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی محورهای اصلی را تشکیل می دهند و در حقیقت حوزه‌هایی در سازمان غذا دارو برای ارائه خدمت در موضوعات تخصصی FTA است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید