روایت آقای بازیگر از تفکر هنرمندان خارجی نسبت به ایران

    کد خبر :271739

بازیگر فیلم “از کرخه تا راین” گفت: یکی از کارگردانان بزرگ خارجی در گفت‌وگویی که داشتم گفت من از این به بعد در هر مصاحبه ای که داشته باشم از ایران به عنوان کشوری امن و بسیار مدرن یاد می کنم.

علی دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به حضور میهمانان مطرح خارجی در حاشیه جشنواره های داخلی همچون جشنواره فیلم و تئاتر فجر گفت: حضور میهمانان خارجی در کشور اتفاق بسیار ویژه و مغتنمی است. در اولین نگاه خیلی خوشحالم که پای هنرمندان خارجی به کشور باز شده است.

وی در همین راستا افزود: من از نزدیک با چندین هنرمند که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشتند گفت و گو داشتم و آنها به شدت از آمدنشان به ایران خوشحال بودند. فارغ از بحث هنر و سینما به عنوان یک ایرانی این اتفاق باعث غرور من شد زیرا در شرایطی که برخی کشورها به شدت برای انزوای کشور ما تلاش می کنند، میهمانان خارجی با واقعیت ایران آشنا شدند.

بازیگر فیلم “از کرخه تا راین” با تاکید بر آشکارشدن شرایط واقعی ایران برای میهمانان خارجی در حاشیه جشنواره ها اضافه کرد: خیلی از این هنرمندان می‌گفتند ما فکر می کردیم ایران کویری برهوت است که هر روز در آن تعداد زیادی انسان کشته می شوند و تروریست ها همه جا را گرفته و هیچ امنیتی وجود ندارد. حتی برخی به همراه خودشان تعداد زیادی کنسرو و بیسکوئیت آورده بودند چون شنیده بودند که در ایران غذا بسیار کم است اما وقتی وارد کشور شدند فهمیدند ایران یکی از امن‌ترین و مدرن‌ترین کشورها خاورمیانه است.

وی در همین راستا افزود: هنرمندان خارجی وقتی وارد کشور می شوند متوجه می شوند که ایران و شهرهای آن فاصله چندانی با مدرن ترین شهرهای جهان ندارد. از نظر من هنر می تواند در این معرفی درست کشور در جهان به شدت موثر باشد زیرا این هنر است که از دیوارهای فولادین سیاست عبور می کند.

بازیگر سریال “معمای شاه” با اشاره به یک خاطره از کارگردانی خارجی اذعان کرد: یکی از کارگردانان بزرگ خارجی در گفت‌وگویی که با وی داشتم گفت من از این به بعد در هر مصاحبه ای که داشته باشم از ایران به عنوان کشوری امن و بسیار مدرن و زیبا یاد می کنم. این افتخار و اتفاق بزرگی برای ما است که یکی از کارگردان خارجی در خاک کشورمان بگوید ایران امن ترین نقطه خاورمیانه است. آن هم در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی این روزها به هیچ عنوان امنیت ندارند.

وی با اشاره بر مقبولیت هنرمندان از سوی جامعه جهانی ادامه داد: اگر این حرف ها را یک سیاست مدار خارجی بگوید که ایران امن است شاید مردم جهان بگویند شغل او این است که این حرفها را بزند اما وقتی یک هنرمند از امنیت ایران می گوید برای همه قابل قبول و باور پذیر است.

بازیگر فیلم اخراجی ها درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه سینما اشاره کرد: این روزها مشغول بازی در سریال “هشتاد و هفت متر” به کارگردانی کیانوش عیاری هستم که به امید خدا تا پایان سال آماده خواهد شد. کم کاری من در سینما اقتضای زمانه است. در حرفه بازیگری آنطور نیست که هر بازیگری همواره و همیشه در صدر باشد. بازیگری فراز و نشیب دارد و من هم دو سال گذشته مشغول بازی در دو سریال بودم و فرصت کار سینمایی نداشتم.

دهکردی با اشاره به همکاری پیشین خود با ابراهیم حاتمی کیا، درباره موفقیت فیلم به وقت شام در گیشه خاطرنشان کرد: شعور فرهنگی مردم در مورد سینما، تئاتر موسیقی و کلاً هنر شعور بسیار بالایی است و به راحتی می توانند خوب را از بد تشخیص دهند. این روزها می بینیم که به وقت شام فروش بالایی دارد و از سوی مردم انتخاب اصلی بوده است. مردم همیشه برای حاتمی کیا اصل هستند. اگر مردم برای حاتمی کیا مهم نبودند از فیلم های وی استقبال نمی کردند. برخی فیلمسازان همیشه می گویند از دیدگاه های شخصی خودمان می گوییم و حاتمی کیا لحظه به لحظه در فکر مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید